جام‌جم آنلاین: از تجزیه تا جنگ؛ رونمایی از سناریوی خارج‌نشینان برای آینده ایران

کد خبر: 1218468

تنها یک هفته پس از سفر رضا پهلوی به سرزمین‌های اشغالی فلسطین که منتهی به فروپاشی اتحاد مدعیان اپوزسیون شد، اسرائیل نقشه راه آینده ایران را نشان داد: یا تجزیه یا جنگ!

جام‌جم آنلاین: از تجزیه تا جنگ؛ رونمایی از سناریوی خارج‌نشینان برای آینده ایران

از یک‌سو ۳۲ نماینده کنست اسرائیل در یک موضع‌گیری مضحک، حمایت خود را آنچه "استقلال آذربایجان" خواندند، اعلام کرده و به این ترتیب پرده از اهداف تجزیه‌طلبانه‌شان برداشتند؛ و از سوی دسگر نتانیاهو با دعوت از غرب به جنگ نظامی با ایران به‌خوبی نشان داد که پشت‌پرده همه رفتارهای به‌ظاهر دیپلماتیک، چیزی جز جنگ نیست.

این درحالیست که رضا پهلوی پیش از این مدعی شده بود نه دنبال جنگ است و نه تجزیه ایران؛ و حالا مواضع دولت و پارلمان رژیم صهیونیستی به‌خوبی نشان می‌دهد که اتفاقا هدف اصلی اربابان او، درست همین جنگ و تجزیه است!

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به‌تازگی بار دیگر لفاظی‌ها علیه ایران را تکرار کرده و به شبکه آمریکایی CNN گفت: اگر می‌خواهید مانع از تبدیل‌شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای نظامی شوید، تنها راه متوقف‌کردن آن‌ها با یک تهدید نظامی معتبر است.

نتانیاهو البته بدون اشاره به ضعف رژیم صهیونیستی در تقابل با ایران افزوده است که مسئولیت متوقف کردن ایران از تبدیل شدن به یک قدرت هسته‌ای بر عهده آمریکا، رژیم صهیونیستی و همسایگان عربی است.

او همزمان با تلاش غربی‌ها برای فعال کردن مکانیسم ماشه، بار دیگر از توافق هسته‌ای انتقاد کرد و گفت که ایران تولید موشک‌ و تسلیحات را متوقف نمی‌کند. این توافق آن‌ها را قادر به ادامه تولید سانتریفیوهایی می‌کند که ایران را قادر می‌سازد ظرف ۲ سال، یک‌سال، توانمندی مورد تأیید جامعه بین‌المللی را برای غنی‌سازی اورانیوم تا حد نامحدود داشته باشند.

به این ترتیب حالا پس از ماه‌ها پرده‌پوشی، واضح است که اپوزسیون ضدایرانی با همراهی اسرائیل و متحدانش به دنبال تجزیه ایران از طریق جنگ نظامی است و همه ادعاهای دموکراسی‌خواهی و آزادی‌خواهی فقط پوششی برای پنهان کردن این نیات جنگ‌طلبانه است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها