قالیباف در نشست جمعی از اساتید جغرافیای دانشگاه تهران و دانشگاه‌های کشور:

حکمرانی صحیح نتیجه همراهی تصمیم سیاسی با تشخیص علمی است

کد خبر: 1218770

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در نشست جمعی از اساتید جغرافیای دانشگاه تهران و دانشگاه‌های کشور: حکمرانی صحیح زمانی شکل می گیرد که تشخیص علمی با تصمیم سیاسی همراه باشد. عمدۀ مشکلات ما زمانی بوده که به تشخیص علمی توجه نکرده‌ایم یا تشخیص علمی داشته‌ایم اما تصمیم سیاسی خود را براساس آن تنظیم نکرده‌ایم.

حکمرانی صحیح نتیجه همراهی تصمیم سیاسی با تشخیص علمی است

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در نشست جمعی از اساتید جغرافیای دانشگاه تهران و دانشگاه‌های کشور: حکمرانی صحیح زمانی شکل می گیرد که تشخیص علمی با تصمیم سیاسی همراه باشد. عمدۀ مشکلات ما زمانی بوده که به تشخیص علمی توجه نکرده‌ایم یا تشخیص علمی داشته‌ایم اما تصمیم سیاسی خود را براساس آن تنظیم نکرده‌ایم. لذا برای حکمرانی باید این دو موضوع را کنار یکدیگر داشته باشیم و بدانیم که برایند تشخیص علمی و تصمیم سیاسی در زمان درست است که ما را موفق می کند.

 علم جغرافیا علم کشورداری و حکمرانی است. اگر می‌گوییم می‌خواهیم کشوری مستقل بوده و مولد باشیم. علم جغرافیا در کنار نقشی که به‌عنوان تأثیرات انسان و مکان در بستر زمان دارد، با نگاه سایبرنتیکی و نه نگاه مکانیکی و داینامیکی، چه در حوزۀ فردی، چه محلی، چه منطقه‌ای و چه جهانی می‌تواند در تولید قدرت و ثروت اثرگذار باشد.

 افزودن تحلیل علمی به تمام تصمیم‌ها و عملکردهای گذشته یک ضرورت است. عمدۀ مشکلات ما زمانی بوده که به تشخیص علمی توجه نکرده‌ایم و یا تشخیص علمی داشته‌ایم اما تصمیم سیاسی خود را در آن دخیل نکرده‌ایم، لذا برای حکمرانی باید این دو موضوع را کنار یکدیگر داشته باشیم و بدانیم که برایند تشخیص علمی و تصمیم سیاسی در زمان درست است که ما را موفق می کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها