جوکار: بی ثبات کنندگان سوریه امروز نباید اقتصاد این کشور را تصاحب کنند

کد خبر: 1218892

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، تاکید کرد: جبهه مقاومت نقش موثری در بازگشت ثبات به سوریه داشت و امروز باید با تثبیت روابط اقتصادی هم در مسیر بازسازی سوریه گام برداشت و هم از فرصت های اقتصادی ایجاد شده بهره برد.

جوکار: بی ثبات کنندگان سوریه امروز نباید اقتصاد این کشور را تصاحب کنند

محمدصالح جوکار با اشاره به سفر رئیس جمهور به سوریه، بیان کرد: ثبات سوریه و برگشتن امنیت به این کشور مدیون جبهه مقاومت و رزمندگان و شهدایی است که در این مسیر داده شد. امروز بحث بازسازی سوریه مطرح است، در این حوزه هم جمهوری اسلامی باید کمک کند و هم از فرصت های سرمایه گذاری، صادرات و تجارت استفاده کند. ما در گذشته یک تجربه تلخی در حوزه عراق داریم، با همتی که بچه ها به خرج دادند به ویژه جانفشانی های شهید حاج قاسم سلیمانی که در دیپلماسی میدان بسیار ارزشمند کار کرد، عراق از دست تروریست ها آزاد شد.

افرادی که در بی ثباتی سوریه نقش داشتند نباید امروز اقتصاد این کشور را تصاحب کنند

وی در ادامه اظهار کرد: اما امروز بازار عراق و سرمایه گذاری در این کشور را از دست ما ربودند. در سوریه نیز نباید اجازه دهیم افرادی که در آن زمان بی ثباتی در این کشور ایجاد کردند، امروز بازار سوریه و اقتصاد این کشور را تصاحب کنند فلذا سفر رئیس جمهور به سوریه می تواند سفر بسیار مهمی به شمار رفته و دستاوردهای خوبی برای جمهوری اسلامی ایران به همراه داشته باشد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این سفر می تواند در بخش سرمایه گذاری و کمک به بازسازی سوریه موثر واقع شود، امروز ما در حوزه تولید مصالح ساختمانی حرف برای گفتن داریم، تولیدات مهمی داریم که به راحتی می توان امکان صادرات این کالاها به سوریه را فراهم کرد. سوریه در نوک جبهه مقاومت قرار دارد و حمایت از این کشور در برابر رژیم صهیونیستی و سیاست های توسعه طلبانه ای که آمریکایی ها دارند می تواند بسیار موثر واقع شود.

جوکار در پایان تاکید کرد: پیمان هایی که در این سفر بسته می شود از لحاظ مسائل منطقه ای و امنیتی و سیاست گذاری بین المللی نقش موثر ایفا خواهد کرد.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها