مرندی: ایران آماده پذیرش متن توافق سال گذشته است/ بایدن از احیای برجام می‌ترسد

کد خبر: 1218953

واشنگتن دارای اراده سیاسی برای امضای این توافق نیست، زیرا بایدن می‌ترسد که آن را امضا کند و دشمنانش از آن، علیه او در انتخابات آتی استفاده کنند.

مرندی: ایران آماده پذیرش متن توافق سال گذشته است/ بایدن از احیای برجام می‌ترسد

 «محمد مرندی»  تحلیلگر ارشد سیاسی و کارشناس مطالعات آمریکا امروز (پنجشنبه، ۴ می)، در گفت‌وگو با شبکه المیادین، با اشاره به این‌که ایران همچنان آماده توافق هسته‌ای است، تاکید کرد که این آمریکاست که از اراده سیاسی لازم برای امضای چنین توافقی برخوردار نیست.

وی با اشاره به آمادگی ایران برای توافق هسته‌ای و پذیرش متن مورد توافق سال گذشته، تصریح کرد که این آمریکاست که دارای اراده سیاسی لازم برای امضای چنین توافق‌نامه‌ای نیست.

مرندی توضیح داد: واشنگتن دارای اراده سیاسی برای امضای این توافق نیست، زیرا بایدن می‌ترسد که آن را امضا کند و دشمنانش از آن، علیه او در انتخابات آتی استفاده کنند.

این کارشناس ایرانی در ادامه در خصوص توسعه روابط تهران با مسکو و پکن نیز گفت: روابط ایران با روسیه و چین به میزان زیادی توسعه یافته است و روابط با کشورهای آمریکای جنوبی نیز در حال گسترش است.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه به سفر اخیر رئیس‌جمهور ایران به دمشق اشاره کرد و گفت: سفر آقای رئیسی به سوریه تاثیر زیادی بر روابط نظامی خواهد داشت و سوریه قادر خواهد بود از مرزهای دریایی، زمینی و هوایی خود محافظت کند.

آیت‌الله رئیسی روز چهارشنبه (۳ می، ۱۳ اردیبهشت)، در صدر هیأتی عالی‌رتبه به دمشق رفت و با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه و مقامات این کشور دیدار کرد.

این نخستین سفر یک رئیس‌جمهور ایران به سوریه پس از ۱۳سال است؛ آیت‌الله رئیسی در رأس یک هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی به دعوت رسمی بشار اسد وارد دمشق شد. این دیدار در حالی انجام شد که دیدگاه و مواضع اکثر کشورهای عربی درخصوص سوریه تغییر کرده و حالا تلاش می‌کنند با روش‌های مختلف از اقدامات دیپلماتیک گرفته تا بازگشایی سفارت‌ها و آماده‌سازی برای بازگشت دمشق به اتحادیه عرب، روابط خود را با این کشور ازسربگیرند./ فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها