«فردا نیوز» گزارش می‌دهد

دوباره انتخابات و دوباره ساز تحریم!

کد خبر: 1219224

انتخابات نزدیک است و اصلاح‌طلبان که چشم انداز روشنی پیش روی خود نمی‌بینند ، با تاکتیک نخ نما و تکراری احتمال تحریم انتخابات، سعی در مانع تراشی در مسیر تحقق مشارکت بالا دارند.

دوباره انتخابات و دوباره ساز تحریم!

گروه سیاست سایت فردا - چیزی تا انتخابات مجلس نمانده و فضای سیاسی کشور آرام آرام رقابتی می‌شود. گروه‌های اصولگرایی از همین حالا به فکر چینش نیروهای خود افتاده‌اند و برخی چهره‌های شاخص نیز عزم بهارستان کرده‌اند. 

برای اصلاح‌طلبان اما وضعیت متفاوت است. این جریان سیاسی که در سال‌های اخیر پای صندوق رای به رقیب باخته است، با مشکلات عدیده‌ایم واجه است. از یک سو درگیر اختلافات درون گروهی است و از طرفی هم آنقدر در بدنه اجتماعی ریزش داشته که دیگر مقبولیت چندانی ندارد. شاهد این مدعا البته مواضع بسیاری از سیاسیون در این جریان است که در ماه‌های اخیر سعی کرده‌اند با همسو شدن با براندازان و اپوزیسیون خارج نشین برای خود محبوبیتی دست و پا کنند.

در این میان اما با نزدیک شدن به انتخابات، شاهدیم که بخشی قدرت‌طلب این جریان که همیشه مایل بوده‌اند به هر نحو ممکن سهمی از قدرت داشته باشند، سعی در انتخاباتی کردن فضا دارند. این گروه از اصلاح‌طلبان نیز می‌دانند که با این اوضاع و احوال شانسی نخواهند داشت. همین است که مثل چند انتخابات گذشته ساز تحریم را کوک کرده و سعی دارند در مسیر تحقق مشارکت بالا سنگ اندازی کنند.

آنچه محسن میردامادی در مصاحبه با اعتماد گفته را باید در همین چارچوب ارزیابی کرد. او گفته که وقتی اصلاح‌طلبان به وضوح می‌بینند با شرکت در انتخابات هیچ‌کدام از برنامه‌های‌شان را نمی‌توانند محقق کنند، تنها خروجی حضورشان در انتخابات، کاهش سرمایه اجتماعی آنها خواهد بود. عدم شرکت در انتخابات گزینه مطلوبی برای یک حزب سیاسی نیست، اما در مواقعی تنها گزینه روی میز است. ️برخورد حکومت با رخدادهای اعتراضی پس از فوت مهسا امینی، باعث شد که رغبت مردم برای مشارکت در انتخابات کاهش یابد.

این پیشگویی میردامادی درباره مشارکت اما درحالی بیان می‌شود که اصلاح طلبان در انتخابات‌های ریاست جمهوری و مجلس قبلی که هنوز ماجرای فوت مهسا امینی رخ نداده بود و تا به حکومت انگ برخورد نادکرست بزنند، هم به بهانه‌های دیگری از کاهش مشارکت می‌گفتند و سعی داشتند کاهش محبوبیت خود را به مجموعه نظام نسبت دهند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها