نخستین واکنش سوئد به اعدام «حبیب اسیود»

کد خبر: 1219284

وزیر امور خارجه سوئد در پیامی توییتری به اجرای حکم اعدام یک شهروند دو تابعیتی ایرانی-سوئدی که تحت حمایت چندین سرویس جاسوسی از جمله موساد و ساپو (سرویس جاسوسی کشور سوئد) سرکردگی گروهک تروریستی حرکةالنضال را بر عهده گرفته بود، واکنش نشان داد.

«فردا نیوز» - توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد در پی اجرای حکم اعدام حبیب فرج‌الله چعب، ملقب به «حبیب اسیود» سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال و طراح اصلی حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در سال ۱۳۹۷ که منجر به شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان شد، با مطرح کردن اظهاراتی مداخله‌جویانه درباره این حکم دستگاه قضایی ایران، در صفحه توییترش نوشت: باخبر شدن از این که حکم اعدام حبیب چعب، شهروند سوئدی امروز اجرا شده، نگران‌کننده است.

بیلستروم که کشور او در حال حاضر، ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، با «غیرانسانی و جبران‌ناپذیر بودن» مجازات اعدام، در ادامه گفت: سوئد به همراه بقیه اتحادیه اروپا به کار بردن این مجازات تحت هر شرایطی را محکوم می‌کند.

وزیر امور خارجه سوئد در ادامه گفت که این کشور به ایران شکایت کرده و خود او نیز این مسئله را با وزیر امور خارجه ایران مطرح کرده است. / ایسنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها