اسلامی:تمرکز دشمنان بر غارتگری منابع انسانی و استعدادهای کشور است

کد خبر: 1219386

رئیس سازمان انرژی اتمی عنوان کرد: اکنون تمرکز دشمنان بر غارتگری منابع انسانی و استعدادها است و با تزریق موارد منفی منفی سعی می‌کنند در این مسیر گام بردارند.

اسلامی:تمرکز دشمنان بر غارتگری منابع انسانی و استعدادهای کشور است

رئیس سازمان انرژی اتمی عنوان کرد: اکنون تمرکز دشمنان بر غارتگری منابع انسانی و استعدادها است و با تزریق موارد منفی منفی سعی می‌کنند در این مسیر گام بردارند.

مراسم گرامیداشت هفته معلم با حضور محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، علیرضا کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، حمید ضیاء‌پور سرپرست مدیریت آموزش و پرورش منطقه ۶ تهران و نیز بهجت قاسمی؛ عضو هیات علمی دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی و همسر شهید مجید شهریاری، دانشمند هسته‌ای کشورمان روز ۱۶ اردیبهشت‌ماه در دبستان دخترانه اندیشه و نیز دبیرستان دخترانه متوسطه دوره اول انرژی اتمی برگزار شد.

اسلامی در مراسمی که در دبستان دخترانه اندیشه برگزار شد؛ اظهار کرد: از زحمات معلمان عزیز در سراسر کشور قدردانی می‌کنم و خوشحالم که خداوند توفیق داد تا امروز در کنار معلمان و دانش‌آموزان مدرسه اندیشه باشیم.

وی تصریح کرد: روز معلم رویداد مهمی محسوب می‌شود و در سراسر کشور ۱۲ اردیبهشت، مصادف با سالروز شهادت دکتر مطهری را گرامی داشته و نیز هفته گرامیداشت مقام معلم را جشن می‌گیریم.

وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: این روز در اصل به سبب شهادت یکی از فیلسوفان بزرگ و یکی از نامداران برجسته و بی‌نظیر در جهان اسلام به نام شهید دکتر مطهری به نام روز معلم نامگذاری شده است. باید دانست که شهید دکتر مطهری جایگاه ویژه‌ای برای علم و ایمان تبیین کرده‌اند و این دو را همانند دو بال دانسته‌اند.

اسلامی تصریح کرد: دانش‌آموزان عزیز باید بدانند که با درس خواندن و آموختن به بال علم دست می‌یابند و بال دیگر ایمان است که جهت حرکت شما عزیزان در زندگی آتی را تعیین کرده و شما را هدایت می‌کند. بنابراین باید بدانید علم و ایمان لازمه پرواز به سمت نقطه هدف تعیین شده در زندگی است و با تکیه بر این دو بال می‌توانید به نقطه و قله هدف‌گذاری شده برای آینده دست یابید.

وی افزود: جامعه‌ای سعادتمند می‌شود که دخترانش آگاه و باایمان باشند و در این صورت می‌توان به رشد نسل آینده و تعالی جامعه امید داشت زیرا جامعه‌ای که دخترانش به درستی رشد نکنند، نمی‌تواند به تعالی برسد.

اسلامی با بیان اینکه به کمک پدران و مادران و نیز مربیان و معلمان می‌توان آینده‌سازان کشور را به‌گونه‌ای تربیت کرد که در مسیر خود استوار باشند، گفت: جامعه هرچه دارد از معلمان، تربیت و آموزش این عزیزان است زیرا معلمان با کلام دلنشین خود، آموزه‌ها را به جان و دل انسان‌ها سرازیر می‌کنند.

وی ادامه داد: آن‌ها مصداق بازر این جمله که «آنچه از دل برآید، لاجرم بر دل نشیند»؛ هستند و معلمان دانش و آموزه‌های خود را بسان شربتی گوارا به جان بچه‌ها می‌نشانند.

توجه ویژه به مهارت آموزی دانش‌آموزان در مدارس

رییس سازمان انرژی اتمی ایران خطاب به معلمان و مربیان در مدارس و آموزش و پرورش گفت: امروز نکته مهم بحث مهارت‌آموزی دانش‌آموزان است و باید برای چگونگی به‌کارگیری آموخته‌ها و یافته‌های آن‌ها در زندگی آینده برنامه‌ریزی شود.

معاون رییس جمهور ادامه داد: دانش‌آموزان باید بتوانند در آینده روی پای خود بیاستند و چرخ اقتصاد خانواده و کشور را به حرکت درآورند و برای جامعه مفید باشند؛ هرچه مهارت قوی‌تر باشد؛ شعاع تاثیرگذاری افراد بیشتر می‌شود.

اسلامی اظهار کرد: با توجه به هرم استعداد انسانی باید به رشد استعداد دانش‌آموزان و پرورش آن‌ها توجه ویژه‌ای شود و در این مسیر همانند یک باغبان باید استعداد بچه‌ها را پرورش دهیم.

وی ادامه داد: همان‌گونه که امام راحل فرمودند؛ معلمی شغل انبیاست و مقام معظم رهبری نیز به‌طور مستمر نسبت به این مساله تایید داشته‌اند. کار معلمان بسیار ارزشمند و الهی است و باید بدانید به‌واسطه انتقال دانش خود به دانش‌آموزان و نیز پرورش آنها برای شما عزیزان عمل صالح منظور می‌شود.

دبیرستان؛ دوره شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان است

رییس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین با حضور در دبیرستان دخترانه متوسطه دوره اول انرژی اتمی ضمن عرض تبریک به مناسبت گرامیداشت مقام معلم گفت: دبیرستان، دوره شکل‌گیری شخصیت بچه‌هاست و اگر مسوولان، معلمان مدارس و نیز نظام آموزش و پرورش بتوانند این دوره را به شکل مدبّرانه مدیریت کنند، حتم بدانید همواره در مسیر تعالی ارزش‌ها گام برداشته‌ایم. توجه به این موارد موجب می‌شود تا افتخاری برای کشور ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته تمرکز دشمنان بر غارت و تاراج منابع و ذخایر ما بود؛ عنوان کرد: اکنون تمرکز دشمنان بر غارتگری منابع انسانی و استعدادهاست و با تزریق موارد منفی سعی می‌کنند در این مسیر گام بردارند.

رییس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: بنابراین بر عهده همه ماست که با نقش‌آفرینی و مدیریت راهبردی نسبت به قبل کاملاً متفاوت عمل کرده و مانع تحقق اهداف دشمنان باشیم. در این مسیر باید برای شکوفایی استعداد دانش‌آموزان و نسل آینده تلاش مضاعف کنیم و بدانیم نقش معلمان و مربیان مدارس بسیار بیشتر از والدین دانش‌آموزان است.

معاون رییس جمهور با تاکید بر اینکه سازمان انرژی اتمی ایران در سال‌های گذشته گام‌های اساسی در راه پیشرفت و تعالی کشور برداشته و عزت‌آفرینی کرده است؛ گفت: علیرغم خواسته دشمنان و با تلاش‌های صورت گرفته به قدرت‌های علمی و فناوری‌های نوین دست یافته‌ایم و جمهوری اسلامی ایران اکنون در زمره کشورهای دارنده چرخه کامل فناوری هسته‌ای است.

وی افزود: فناوری هسته‌ای، پیشران توسعه علم و شکوفایی آن است و دشمنان به دنبال ربودن استعدادهای این مملکت هستند و هوشیاری معلمان که مومنانه و مجاهدانه تلاش می‌کنند؛ مانع از رسیدن دشمنان به اهدافشان خواهد شد.

۱۲ اردیبهشت؛ روز تجدید میثاق با معلمان

مهندس اسلامی تاکید کرد: روز معلم؛ روز تجدید میثاق با معلمان است و همه باید متعهد باشیم تا با تلاش و کوشش و به شکل خستگی ناپذیر بتوانیم سرمایه‌های ملی و علمی را روز افزون کنیم.

وی با بیان اینکه برای سازمان انرژی اتمی ایران بسیار مهم است که بتواند در راستای مسوولیت‌های اجتماعی یک محیط رشد و تعالی مناسب را برای دانش‌آموزان فراهم سازد؛ گفت: همکاران ما باید محیط مناسبی در اختیار داشته باشند که فرزندان آن‌ها و نیز دانش‌آموزان بتوانند در یک بستر علمی و فرهنگی متناسب با شأن و منزلت انقلاب و جمهوری اسلامی ایران رشد کنند.

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه با ایجاد چنین محیطی می‌توان امید داشت که دانش‌آموزان پرورش یافته مکتبی باشند که بتوانند برای آینده‌سازی و پیشرفت کشور گام بردارند، گفت: بنابراین نگاه ما در این مقوله آینده‌پژوهانه است و بر این مبنا که هم‌کادرسازی خود را برای آینده انجام می‌دهیم و نیز به سهم خود در تعلیم، تربیت، رشد و تعالی فرزندان آینده این مملکت نقش‌آفرینی می‌کنیم.

افزایش قابل توجه تعداد مدارس انرژی اتمی در کشور

اسلامی با اشاره به افزایش تعداد مدارس انرژی اتمی در سال‌تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ به تعداد ۱۳ مدرسه گفت: سال گذشته تعداد مدارس انرژی اتمی را از ۷ مدرسه به ۱۳ مدرسه افزایش دادیم و برای سال‌تحصیلی آینده در نظر داریم تا با توکل به خداوند، مدارس انرژی اتمی دیگری را در سطح کشور تاسیس کنیم.

وی توضیح داد: در شهرهایی که تاسیسات هسته‌ای داریم و نیز دارای جمعیت جوان هستند این مدارس با هدف جذب نخبگان تاسیس می‌شود و نخبگان از اقصی نقاط کشور در این مدارس جذب خواهند شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در نظر داریم تا یکی از جاذبه‌های خدمتی این باشد که فرزندان کارکنان، دانش‌آموزان و نخبگان بتوانند در این مدارس و بستر فراهم شده، تعلیم دیده و تربیت شوند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها