درخواست یک نماینده از رئیس‌جمهور درباره مسکن

کد خبر: 1219391

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «گام خوبی در شناسایی خانه‌های خالی برداشته شد است» در عین حال عملکرد سازمان امور مالیاتی و وزارت اقتصاد را در این زمینه ضعیف دانست.

درخواست یک نماینده از رئیس‌جمهور درباره مسکن

محمدرضا رضایی کوچی درباره روند اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی، با بیان این‌که «برای شناسایی واحدهای خالی گام خوبی برداشته شد و اکنون حدود یک میلیون واحد خالی شناسایی و برای اخذ مالیات به سازمان امور مالیاتی معرفی شده‌اند» عملکرد وزارت امور اقتصادی و سازمان امور مالیاتی در اخذ مالیات از این خانه‌ها را در بی‌تاثیر شدن قانون مصوب مجلس در  حوزه ساماندهی بازار مسکن بی‌تاثیر دانست و یادآور شد: هدف این بود تا خانه‌های خالی به بازار عرضه شده و نوعی کمک برای پاسخگویی به تقاضا در بازار مسکن باشد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این آمار درست است که در تهران حدود ۳۵۰ هزار واحد خالی وجود دارد اما در کل کشور این رقم بالاتر بوده و حدود ۲ میلیون واحد مسکونی خالی اکنون در سطح کشور وجود دارد.

رضایی کوچی هم‌چنین با نقد شرایط ساخت مسکن از درخواست خود به رئیس‌جمهور - در زمان حضور اخیر وی در صحن مجلس  - برای تشکیل جلسه‌ای برای همفکری در این زمینه خبر داد و گفت: مدل فعلی برای ساخت مسکن جواب نمی‌دهد. با این مصوبات و شکل همکاری بانک‌ها و با این گرانی مصالح ساختمانی ساخت مسکن به نتیجه نخواهد رسید و همچنان بحرانی خواهد ماند.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها