نامه‌نیوز: خیز منصوری معاون اجرایی رئیسی برای وزارت

کد خبر: 1219425

فعال سیاسی اصولگرا گفت: آقای منصوری مسئول بنیاد علوی بود، بعد استاندار شد و سپس در جایگاه معاون اجرایی رئیس جمهور نشست؛ حالا دنبال آن است که وزیر شود.

نامه‌نیوز: خیز منصوری معاون اجرایی رئیسی برای وزارت

«فردا نیوز» -  قریب به 80 درصد تیم اقتصادی دولت تغییر کرده است، وزارت کار، وزارت راه و شهرسازی، رئیس بانک مرکزی، وزیر صمت، وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه در رأس مدیریت خود دچار تغییر شدند، حال این سئوال پیش می آید که آیا در روند حل مشکلات کشور تغییری حاصر خواهد شد؟

علی یوسف پور در گفتگو با نامه نیوز درباره کارآمدتر شدن دولت سیدابراهیم رئیسی بعد 8 تغییر در ترکیب کابینه گفت: شرط این موضوع آن است که افراد جایگزین قوی، با تجربه و کاردان باشند. اگر این اتفاق بیفتد قطعا در پیشبرد امور اجرایی و اداره کشور تحول ایجاد خواهد شد اما اگر افرادی در قد و قواره قبلی ها دوباره در مسئولیت قرار بگیرند، پیشرفتی حاصل نمی شود.

وی افزود: در اطراف آقای رئیسی به جای شاسته سالاری و تجربه، بازار چاپلوسی و تملق گرم است. نمونه بارزش را در آقای منصوری می توان مشاهده کرد. او مسئول بنیاد علوی بود، بعد استاندار شد و سپس در جایگاه معاون اجرایی رئیس جمهور نشست؛ حالا دنبال آن است که وزیر شود. امام علی (ع) می فرماید «اگر کسی دنبال پستی و مقامی بود و خواستید به او محبت کنید، این پست و مقام را به او ندهید».

فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: هر کس دنبال پست و مقامی باشد، هدفش کار و خدمت نیست بلکه فقط می خواهد به مقام بالاتر برسد. اتفاقا شرط کارآمدی دولت آن است که آقای رئیسی لایه افرادی که اطرافش را گرفته اند کنار بزند و افراد قوی و توانمند و کاربلد را در مسئولیت ها قرار دهد.

وی ادامه داد: ما در کشور برای سه دولت نیروی کارآمد، باتجربه و توانمند داریم که همه آنها نیز زمان انتخابات در ستاد آقای رئیسی بودند اما آقای رئیس جمهور در حوزه انتخاب مدیران فقط به آستان قدس، دانشگاه امام صادق و آشنایان و بستگان اکتفا کرده است. فضا این طور نشان می دهد آقای رئیسی جای افرادی که کنار رفتند کسانی مشابه قبلی ها را در جایگاه مسئولیت منصوب می کند.

یوسف پور گفت: اعضای دولت آقای رئیسی مشورت نمی پذیرند که این موضوع خود آنها را با مشکلاتی در حوزه تصمیم گیری و پیشبرد امور اجرایی مواجه کرده است. امیدواریم در دو سال پیش رو این رویه تغییر کند و دولت از همه ظرفیت های مدیریت کشور به لحاظ مشورتی و اجرایی بهره گیرد.

 

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها