صبح نو: چه نشانه‌اى از مواجهه با تورم قابل مشاهده است؟

کد خبر: 1219469

وعده مهار قیمت‌ها در سطح مصرف رسانه‌اى باقى مانده اما در بازار خبرى از کاهش یا حتى توقف افزایش قیمت‌ها نیست. آ

صبح نو: چه نشانه‌اى از مواجهه با تورم قابل مشاهده است؟

«فردا نیوز» - در هفته‌های اخیر به‌خصوص پس از پایان ماه رمضان شاهد قیمت‌گذاری‌های جدید مواد غذایی و دیگر اجناس هستیم که بیانگر تداوم روند افزایش قیمت‌هاست.

روزنامه صبح نو در این باره نوشته: با گذشت نزدیک به 50 روز از سالى که با مأموریت مهار تورم براى مسئولین اجرایى کشور آغاز شده، پرسش این است که چه نشانه‌اى از مواجهه با تورم و به شکل مشخص، کاهش قیمت‌ها در بازار قابل مشاهده است؟ گوشت، برنج، خودرو ، گوشت مرغ در روزهاى اخیر ، مسکن و تمامى اقلامى که به نوعى زندگى و معیشت مردم را تحت‌تأثیر قرار مى‌دهند، هرکدام به نوبت شوکى به بازار قیمت‌ها وارد ساخته و تهدیدى علیه امنیت اقتصادى جامعه به‌شمار مى‌روند.

وعده مهار قیمت‌ها در سطح مصرف رسانه‌اى باقى مانده اما در بازار خبرى از کاهش یا حتى توقف افزایش قیمت‌ها نیست. آنچه مسلم است، مدیریت روزمره و اقدام در مسیر کنترل بحران پس از وقوع آن در این ماه‌ها ثمربخش نبوده، بلکه نشان مى‌دهد در سایه انفعال وزارت‌خانه‌هاى مربوطه و فقدان طرح و برنامه مشخص در جهت کنترل بازار، تصمیمات خلق‌الساعه، سرنوشت معیشت مردم را رقم مى‌زند.

متولیان و دستگاه‌هاى اجرایى با غفلت از وضعیت بحرانى و نگران‌کننده بازار از عاملین و مقصرین بروز شرایط فعلى به‌شمار مى‌روند و موجب بدبینى، اضطراب و نارضایتى مردم از شرایط اقتصادى و معیشتى خصوصا در میان دهک‌هاى پایین و اقشار کم‌درآمد شده‌اند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها