نیکزاد: مجلس یازدهم عالی‌ترین نظارت را بر عملکرد دولت دارد

کد خبر: 1219937

نایب رئیس مجلس گفت: بعضی‌ها می‌گویند دولت و مجلس یکی است؛ نه! اینطور نیست. ما در مباحث کلان کشور با هم هستیم اما در بحث استقلال قوا قطع به یقین بدانید عالی‌ترین نظارتی که باید مجلس برای دولت انجام دهد از سوی این مجلس انجام می‌شود.

نیکزاد: مجلس یازدهم عالی‌ترین نظارت را بر عملکرد دولت دارد

علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست هم اندیشی جبهه ایران اسلامی و فراکسیون حامیان انقلاب اسلامی مجلس که شب گذشته برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: همه ما در یک کشتی نشستیم، اما در عین حال که آدم انقلاب هستیم هر تشکیلاتی جایگاه خودش را دارد اما اینکه بعضی‌ها می‌گویند دولت و مجلس یکی است؛ نه! اینطور نیست. ما در مباحث کلان کشور با هم هستیم اما در بحث استقلال قوا قطع به یقین بدانید عالی‌ترین نظارتی که باید مجلس برای دولت انجام دهد از سوی این مجلس انجام می‌شود.

وی افزود: در باب تقنین بعضا گفته می‌شود که مجلس یازدهم چه کار کرده است؟ در جواب باید گفت که مجلس در باب تحریم قانون بسیار ارزشمندی را مصوب کرد که رئیس جمهور وقت آقای روحانی قبول نکرد، رهبر معظم انقلاب فرمودند که این قانون، قانون خوبی است و در عمل هم دیدیم این قانون توانست دستاویزی برای دولت باشد تا بتواند حق و حقوق خود را در باب تحریم از دنیا بستاند.

نائب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: همچنین در باب نظام مالیاتی، در بحث اصلاح ساختار بانکی و در باب اشتغال و تولید مجلس مصوبات خوبی داشته است. علاوه بر این مجلس شورای اسلامی قانون جهش تولید مسکن را تصویب کرد و قرار شد سیستم بانکی 20 درصد از تسهیلات خود را در اختیار ساخت مسکن قرار دهد و اما بانک ها به اجرای این قانون اقدام نکردند، خب وقتی بانک‌ها به وظایف خود عمل نکردند و این قانون اجرایی نشد قطعا برای جوان ایرانی مسلمان خانه دار شدن به رویا تبدیل خواهد شد.

نیکزاد با بیان اینکه در اصلاح ساختار بودجه، در بحث معیشت، در مباحث اجتماعی، در قانون حمایت از خانواده و در بحث نظارت کارهای بزرگی در مجلس یازدهم انجام شده است، به عملکرد فراکسیون حامیان انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: من از این فراکسیون بارها مشاهده کردم در بزنگاه در حد توان خودشان به داد انقلاب رسیدند و سهم خواهی نکردند و به همین خاطر است که می‌توانند حرف های خود را خیلی راحت بیان کنند. اما همه باید برگردیم به آرمان‌های الهی و انسانی انقلاب اسلامی، اینکه یک قوه قوی باشد و یک قوه ضعیف باشد به درد نمی‌خورد.

وی افزود: سه قوه دست به دست هم پیرو قانون اساسی و سیاست های کلی نظام زیر سایه رهبر معظم انقلاب باید به کار و تلاش و فعالیت در راه فائق آمدن بر مباحث معیشتی و اقتصادی بپردازند.

در این نشست همچنین محمدحسین عظیمی دبیرکل جبهه ایران اسلامی (حامیان انقلاب اسلامی) طی سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از میهمانان به منظور حضور در این نشست، با تاکید بر نقش مهم مردم در همه عرصه‌ها، گفت: در همه احوالات و شرایط باید قدردان مردم باشیم و حضور مردم را طلب کنیم، نه اینکه فقط در نزدیکی انتخابات که شد به یاد مردم باشیم بلکه همان اندازه که قبل از انتخابات حضور مردم را مطالبه می‌کنیم همان اندازه بعد از انتخابات هم در کنار مردم و در میان آن‌ها باشیم.

وی افرود: ما مردم بسیار خوب و قدرشناسی داریم که در هر زمینه‌ای که لازم بوده پای کار آمده‌اند لذا ما باید قدر این ایستادگی و معرفت ملت ایران را بدانیم و ان‌شاءالله با خدمت صادقانه از این ظرفیتی که در کشور عزیز ما وجود دارد قدرشناسی کنیم.

عظیمی با تاکید بر متوقف نشدن تلاش‌ها در مسیر پیشرفت عنوان کرد: باید همواره به دنبال ترسیم افق‌های تازه در کنار تلاش برای دستیابی به افق‌های پیشین باشیم، خیلی از دوستان می گویند ما در این حوزه یا آن حوزه خیلی پیشرفت کردیم؛ من معتقدم که هیچوقت برای پیش رفتن نباید انگیزه را از دست داد و هیچوقت هم نگاه ما این نباشد که این کار را کردیم دیگر کافی است.

وی تاکید کرد: ما هر چقدر در این کشور با این منابع انسانی قدرتمند و غنی در کنار منابع معدنی و طبیعی و الهی که داریم، هر اندازه کار کنیم کم است و ان‌شاءالله بتوانیم از این ظرفیت‌ها برای ساختن ایرانی آباد برای آیندگان استفاده کنیم.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها