سهم رضایی از صندوق انتخابات

کد خبر: 1220213

در مجال‌پیش نگاهی داریم به سابقه سیاست‌ورزی‌محسن رضایی.

سهم رضایی از صندوق انتخابات

گروه سیاست سایت فردا: محسن رضایی میرقائد، مرد همیشه در صحنه انتخابات ها، از میانه دهه هفتاد که از عرصه نظامی فاصله گرفت، حضور پررنگی از خود در صحنه های انتخاباتی نشان داد و دامنه سیاست ورزی خود را از اصلاح طلبان تا میانه رو ها و اصولگرایان گسترد که نمونه مشخص آن را در برگه های تبلیغاتی او در دهه هفتاد می بینیم. هرچند محسن رضایی از صندوق انتخابات هیچگاه شانس نیاورد و برای حضور در عرصه های اجرایی عمدتا در سمت های انتصابی مشغول به کار بود. از میانه دهه هشتاد نیز راه اقتصاد را پیش گرفت و با تحصیل در این رشته خود را به عنوان یک اقتصاددان به جامعه معرفی کرد اما هیچگاه وجهه نظامی رضایی با این رفتار ها کنار نرفت و همگان او را به لباس سبز سپاه به یاد می آورند. عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، تدریس در دانشگاه، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصاد سران قوا،  معاونت اقتصادی دولت و شرکت در انتخابات های مجلس و ریاست جمهوری نیز نتوانست از او یک چهره سیاسی واقعی بسازد.

این علاقه‌مندی به سیاست ورزی انتخاباتی در کنار ضعف عملکرد در دولت رئیسی باعث شد برخی گمانه زنی ها، احتمال حضور محسن رضایی در انتخابات را پررنگ کند و کناره گیری او از همراهی با دولت رئیسی را نیز مسلما به دنبال داشته باشد اما دفتر محسن رضایی طی اعلامیه ای مطرح کرد که او هیچ قصدی برای حضور در انتخابات ندارد. پس از این اطلاعیه باز هم شایعات مربوط به حضور او در انتخابات مطرح شد اما رضایی دوباره با تاکید بر اطلاعیه دفتر خود گفت که قصدی برای حضور در انتخابات ندارد.

هرچند هنوز زمان قابل توجهی تا انتخابات باقی مانده است و شاید برخی چهره ها مانند محسن رضایی و لاریجانی که از حالا گفته اند حضوری در انتخابات نخواهند داشت، در ماه های پیش رو نظرشان تغییر کند. محسن رضایی در نزدیکی هفتاد سالگی بنظر می رسد کماکان در رویای دست یافتن به یک سمت انتخابی است اما وعده های اقتصادی و بخصوص طرح های ذهنی او دیگر جذابیتی برای جامعه ندارد و فرصت ورود به مجلس با کاهش مشارکت و یکدست سازی قدرت نیز گذشته است. شاید رضایی به این موارد نیز توجه دارد که حالا قصدی برای شرکت در انتخابات ندارد اما به محض بهبود شرایط انتخاباتی بعید نیست شاهد نام دوباره او در انتخابات ها باشیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها