دریانوردی ایران به دور کره زمین برای اولین‌بار با ناوگروه ۸۶

کد خبر: 1220561

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: یک ناو گروه متشکل از ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناو بندر مکران ماموریتی را در قالب کد ۳۶۰ درجه به دور کره زمین طرح ریزی کرده و به مرحله اجرا درآوردیم.

دریانوردی ایران به دور کره زمین برای اولین‌بار با ناوگروه ۸۶

دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز(جمعه ۲۲ اردیبهشت‌ماه) در نشست خبری تشریح ماموریت ناوگروه ۸۶ نداجا برگزار شد، گفت:

فرزندان شما با فرمان ولی امر زمان در این مقطع تاریخی برای اولین بار در تاریخ ایران زمین قادر هستند و شدند با به کارگیری دانش های نوین و حرکت برنامه فناوری و به‌کارگیری تجهیزات به روز و استفاده از توان صنعتی بسیار غنی و بالای کشور عزیزمان یک ناو گروه را متشکل از ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناو بندر مکران ماموریتی را درون قالب کد ۳۶۰ درجه به دور کره زمین طرح ریزی و به مرحله اجرا در بیاورند.

دریادار ایرانی با اشاره به مدت ماموریت ناوگروه ۳۶۰ بیان کرد: مدت این دریانوردی تا امروز حدود ۲۱۳ روز عملیاتی بوده و ناوگروه در این مسیر اقتدار و افتخار در مسیر مراجع هم اکنون در محدوده خلیج عدن در ادامه این ماموریت خطیر ماموریت اسکورت شناورهای تجاری را برعهده دارد و در حال اجراست.

وی ادامه داد: این ماموریت از مهرماه ۱۴۰۱ آغاز شده و از بندرعباس ماموریت خود را آغاز کرده بازدیدی از کشور هندوستان داشته و در ادامه مسیر خود با عبور از تنگه مالاکا به اندونزی رفته است.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها