«فردا» گزارش می دهد:

اهمیت ریاست ایران بر مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل

کد خبر: 1220670

خبر ریاست ایران بر مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل آمریکایی ها را با توجه به اقدامات یک سال اخیرشان علیه ایران به ‌خصوص در حوزه اجتماعی و حقوق بشر، بسیار عصبی کرده است.

اهمیت ریاست ایران بر مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل

گروه سیاست سایت فردا: خبر ریاست ایران بر مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل آمریکایی ها را با توجه به اقدامات یک سال اخیرشان علیه ایران به ‌خصوص در حوزه اجتماعی و حقوق بشر، بسیار عصبی کرده است. طبق اخبار، علی بحرینی، سفیر دائم ایران در سازمان ملل، به ریاست مجمع اجتماعی حقوق بشر سازمان ملل منصوب شده است. این مجمع به مدت دو روز در روزهای ۱۱ و ۱۲ آبان ۱۴۰۲ در ژنو برگزار خواهد شد و قرار است طی دو روز، کارشناسان، مقامات بین المللی، نمایندگان دولت ها و سازمان های غیردولتی موضوع «نقش علم، فن آوری و نوآوری در ارتقاء حقوق بشر به ویژه در دوره بازیابی از همه گیری کرونا» را در جلساتی بررسی کنند.

این مجمع از سال 2002 زیرنظر شورای حقوق بشر سازمان ملل شروع به فعالیت کرده و هرساله یک موضوع مهم جهانی را از ابعاد مختلف با مشارکت کارشناسان و نمایندگان کشور ها بررسی می کند.این نهاد که از ارکان فرعی مجمع عمومی ملل متحد محسوب می شود، چند ماه پیش از این با سوءاستفاده آمریکایی ها، محلی برای اتهام زنی های مختلف حقوق بشری به ایران شده بود. به همین خاطر ریاست فعلی ایران بر مجمع اجتماعی حقوق بشر با واکنش تند آمریکا و متحدانش رو به رو شد.

 معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شده است: «آمریکا در سال ۲۰۱۵ با تشکیل این گروه مخالفت کرد و معتقد بود که این گروه کارایی محدود خواهد داشت. ایالات متحده در گذشته در جلسات این گروه شرکت نکرده و قصد ندارد در جلسه امسال نیز شرکت کند. انتخاب نماینده کشوری که ناقض فاحش و دائم حقوق بشر است، به عنوان رئیس چنین گروهی موثر بدون آن را محدود می‌کند».

در انتخاب ایران به سمت ریاست مجمع اجتماعی، گویا عربستان و کشورهای عربی منطقه نیز نقش داشته‌اند و رقابت‌های گذشته در این زمینه گویا کنار رفته است که فصل جدیدی از همکاری‌های ایران و کشور های منطقه را در سازمان ملل به نمایش می گذارد. رفتار عربستان در این اقدام نیز رفتاری مخالف منافع و خواسته های آمریکا و اسراییل است که می تواند برای عربستان نیز نتایج تنش آمیزی داشته باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها