شرط مجلس برای افزایش ۲۰درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان

کد خبر: 1220730

نماینده مردم رشت در مجلس گفت:دولت در زمان بررسی بودجه و تعیین حقوق و دستمزد سالیانه تاکید داشت که مجلس بیش از ۲۰ درصد رشد حقوق تعیین شده از سوی دولت در لایحه بودجه، را افزایش ندهد و اگر این اتفاق رخ دهد، سال جدید با تورم بیشتر کالاها مواجه خواهیم شد. از این رو مجلس به استدلال اقتصادی دولت توجه کرد و حقوق ها را به همان میزان ۲۰ درصد که دولت خواست، افزایش داد تا براساس وعده دولت، رشد تورمی چندانی برای کالاها سال جدید شکل نگیرد، اما متاسفانه با این وجود، تورم شکل گرفته در دو ماهه ابتدای سال جدید، نشان داد که رشد تورم بالا است.

شرط مجلس برای افزایش ۲۰درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان

جبار کوچکی نژاد  با اشاره به گرانی قیمت کالاهای اساسی مردم و عدم مدیریت بازارهایی مانند طلا و ارز در کشور بیان کرد: عمده مسائل اقتصادی به صورت زنجیر وار به هم وابسته هستند.

وی با بیان اینکه معمولا پس از افزایش قیمت ارز و طلا قیمت خودرو و کالاهای اساسی مردم افزایش پیدا می کند، تاکید کرد: متاسفانه قیمت تمامی کالاها یک نوع چسبندگی داشته و به هم وابسته هستند؛ به عنوان مثال وقتی قیمت مرغ افزایش پیدا می کند سایر اقلام هم با رشد قیمتی مواجه می شوند بنابراین فقط یک قلم کالا رشد قیمتی نداشته و هر گونه افزایش اقلام روی اقلام دیگر تاثیر گذار بوده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر جو روانی در زمینه افزایش قیمت کالاها اظهار کرد: این جو روانی باعث شده تا برخی کالاها با افزایش قیمت مواجه شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به افزایش قیمت خودرو  تاکید کرد: حتی افزایش قیمت خودرو باعث شده در گرانی کالاهای اساسی دیگر تاثیرگذار باشد به نوعی بازارها با التهاب روبرو می شود؛ به عنوان مثال در حال حاضر قیمت مرغ به حدود 80 هزار تومان رسیده است و این یعنی قیمت مرغ بیش از 20 درصد افزایش داشته است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: دولت در زمان بررسی بودجه و تعیین حقوق و دستمزد سالیانه تاکید داشت که مجلس بیش از 20 درصد رشد حقوق تعیین شده از سوی دولت در لایحه بودجه، را افزایش ندهد و اگر این اتفاق رخ دهد، سال جدید با تورم بیشتر کالاها مواجه خواهیم شد. از این رو مجلس به استدلال اقتصادی دولت توجه کرد و حقوق ها را به همان میزان 20 درصد که دولت خواست افزایش داد تا براساس وعده دولت، رشد تورمی چندانی برای کالاها  سال جدید شکل نگیرد،  اما متاسفانه با این وجود، تورم شکل گرفته در دو ماهه ابتدای سال جدید، نشان داد که رشد تورم بالا است و عملا مهار رشد نرخ تورم بطور موثر انجام نشده است.

کوچکی نژاد با بیان اینکه افزایش قیمت کالاها معیشت مردم را سخت کرده است، اظهار کرد: در حال حاضر بازنشستگان نسبت به دریافتی خود به شدت گلایه دارند.همین ابتدای سال 20 الی 30 درصد تورم افزایش پیدا کرد و عملا تاثیر افزایش حقوق سالیانه کم شد البته می دانم مسئولان دولتی هم برای رفع مشکلات تلاش می کنند اما باید برای کوتاه مدت و مهار تورم برنامه موثر داشت.

این نماینده مجلس بیان کرد: دولت باید قیمت کالاهای اساسی را براساس نرخ شهریور سال 1400 تعیین کرده و توزیع کند،البته این اقدام، اقدامی سخت است اما همین اقدام زندگی مردم را رونق می دهد./

خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها