روزنامه اصلاح‌طلب یا پایگاه و تریبون دشمن؟

کد خبر: 1220838

روزنامه سازندگی، ارگان رسمی حزب کارگزاران سازندگی تحلیل یک عضو گروهک منحله نهضت آزادی را تحت عنوان «فعال سیاسی» و بدون اشاره به هویت گروهکی وی منتشر کرد. اگر به جریان آزاد اطلاع‌رسانی اعتقاد داریم، باید هویت کامل سیاسی فرد بیان شود و مخاطب بداند مشغول خواندن نظرات چه کسی و با چه عقبه سیاسی و مواضعی است.

روزنامه اصلاح‌طلب یا پایگاه و تریبون دشمن؟

حضور عناصر گروهکی یا همکاران بی‌بی‌سی فارسی و وزارت خارجه امریکا کم کم تبدیل به روالی در روزنامه‌های اصلاح‌طلب می‌شود. روزنامه سازندگی، ارگان رسمی حزب کارگزاران سازندگی تحلیل یک عضو گروهک منحله نهضت آزادی را تحت عنوان «فعال سیاسی» و بدون اشاره به هویت گروهکی وی منتشر کرد. اگر به جریان آزاد اطلاع‌رسانی اعتقاد داریم، باید هویت کامل سیاسی فرد بیان شود و مخاطب بداند مشغول خواندن نظرات چه کسی و با چه عقبه سیاسی و مواضعی است.

هفته گذشته هم روزنامه هم‌میهن، منشعب از همان روزنامه سازندگی!» تیتر صفحه اول خود را به انتشار یادداشت مشترک ولی‌رضانصر و علی واعظ که روز قبل از آن در مجله امریکایی «فارین افرز» منتشر شده بود اختصاص داد و تصاویر این دو نفر را هم ضمیمه تیتر کرد، بی آنکه توضیح دهد که این یادداشت مشترک پیش‌تر در کجا منتشر شده یا شرح دهد که، ولی رضا نصر، عضو شورای روابط خارجی امریکا، از مشاوران سازمان سیا و عضو تیم مشاوره آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا‌ست و در چند مرکز و کانون امریکایی دیگر که طرح و برنامه علیه ایران را برعهده دارند، فعالیت می‌کند و علی واعظ هم همکار رسمی رابرت مالی است. رابرت مالی از سوی جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا به عنوان «نماینده ویژه ایالات متحده امریکا در امور ایران» انتخاب و یکی از مأموریت‌های اعلام شده او کشف نقاط آسیب‌پذیر ایران و ارائه آن به سازمان سیا برای تهیه طرح و برنامه علیه کشورمان است.

می‌توان یادداشت یک فرد ضدایرانی را هم منتشر کرد، اما نه به گونه‌ای که یعنی موضع خود روزنامه است و بدون هیچ توضیحی در مورد کیستی آن فرد. به نظر می‌رسد این رسانه‌ها از کم شدن پذیرش حرف این افراد از سوی مخاطب پس از اطلاع از هویت ضدایرانی آن‌ها هراس دارند.

منبع: روزنامه جوان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها