ایسنا به نقل از نماینده مجلس: حضور همه جریان ها در انتخابات مشارکت حداکثری را رقم می‌زند

کد خبر: 1220839

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هر چقدر ما بتوانیم بستری را فراهم کنیم تا همه گروه ها، احزاب و جریان های سیاسی وارد عرصه انتخابات شوند، در افزایش مشارکت مردم در انتخابات موثر است.

ایسنا به نقل از نماینده مجلس: حضور همه جریان ها در انتخابات مشارکت حداکثری را رقم می‌زند

ذبیح الله اعظمی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر بسترسازی تمام دستگاه ها برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سال جاری، بیان کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو است که این اصل مورد نظر همه ارکان نظام بوده و سه قوه نیز بر هیمن اساس باید تلاش کنند تا مشارکت مردم در انتخابات پیش رو حداکثری باشد. طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس نیز که در صحن مجلس دنبال شده و بیش از ۵۰ درصد آن به تصویب رسیده است، به دنبال مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

وی در ادامه اظهار کرد: اما اساس کار برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به این باز می گردد که چقدر ما بتوانیم شرایط را فراهم کنیم که همه سلیقه ها وارد عرصه انتخابات شوند، در این صورت خود به خود اقشار مختلف پای صندوق های رای خواهند آمد. در استان ها و شهرستان ها بیشتر مسائل قومیتی برای مشارکت مدنظر قرار می گیرد اما آنچه که  در مراکز استان ها برای حضور حداکثری موثر است بیشتر فعالیت های حزبی و گروهی است.

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از نظر بنده حضور همه جریان ها، احزاب و گروه های سیاسی در عرصه انتخابات می تواند در افزایش مشارکت مردم در انتخابات موثر واقع شود. بدون شک نقش احزاب همواره در انتخابات و مشارکت مردم پررنگ است، اینکه  چقدر بتوان همه این گروه ها را پای کار آورد، از نظر بنده هنر وزارت کشور است.

اعظمی در پایان تاکید کرد: زنده کردن امید در دل مردم و جامعه نیز بسیار اهمیت دارد. باید این امید در دل مردم برای تغییر در وضعیت زندگی آنان ایجاد شود. همه این عوامل می تواند در حضور مردم پای صندوق های رای موثر واقع شود.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها