محمد ایمانی نوشت: سوریه ای کردن ایران؛ آن که خواست، آن که نگذاشت

کد خبر: 1220900

«فردا نیوز» محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت: سردبیر روزنامه کرباسچی که همراه هیئت ایرانی به سوریه رفته، می گوید: "جبهه النصره و ارتش، چند سال در ریف دمشق جنگیدند. اینجا قبل از درگیری ها ۳۵۰ هزار نفر جمعیت داشته. به تصویر کشیدم تا بگویم وقتی درباره سوریه ای شدن هشدار می دهیم، منظور چی هست".

بله، اگر سردار سلیمانی و همرزمانش نبودند، در وضعیت خواب زدگی و نفوذ زدگی دولت روحانی، داعش و منافقین و کومله، از مرز ها می گذشتند و بلایی صد برابر بدتر از سوریه را بر سر ملت ایران پدید می آورند.

حافظ می گوید: "مرید پیر مُغانم، ز من مرنج ای شیخ- چرا که وعده تو کردی و او به جا آورد". ادعایش را امثال شیخ حسن روحانی و شیخ غلامحسین کردند که سایه جنگ را دور می کنند، اما شهید سلیمانی و همرزمان مظلومش بودند که با بذل جان نگذاشتند آتش جنگ در داخل ایران شعله ور شود؛ هر چند که از نابرادران، ناسزا شنیدند و خنجر خوردند.

"بر ما بسی کمان ملامت کشیده اند- این فخر ماست، تیری اگر خورده ایم ما/ گر سنگ های کینه این نابرادران- ور بار جور اجنبیان، گُرده ایم ما/ امروز نیست دشنه و دشنام مان نصیب- از طعنه رقیب، نیازرده ایم ما". 

یادمان نرفته که کرباسچی، اردیبهشت ۹۶ در ستاد انتخاباتی روحانی در اصفهان گفت: "غیرت دینی آیا این است که به اسم حالا دفاع از حرم و این‌ها، آقا جان ما هم دلمان می‌خواهد در سوریه و لبنان و یمن صلح برقرار شود. دفاع از مظلوم شود. ولی آیا فقط با پول دادن و اسلحه خریدن و کشتن و زدن حاصل می‌شود؟ مگر جوا ن‌های عزیز را از سر راه آوردیم همین طور بفرستیم تا شهید شوند. چرا مردم باید کشته بشوند؟".

تکمیل پازل آمریکا و اسرائیل با این ادبیات، در حالی بود که کرباسچی می دانست برای سوریه نشدن ایران، باید با دشمن در بیرون مرز جنگید و نه در عمق خاک خود. شیخ سابق، از این هشدار امیر مومنان (ع) خبر داشت:

"َوَاللَّهِ مَا غُزِیَ قَوْمٌ قَطُّ فِی عُقْرِ دَارِهِمْ إِلَّا ذَلُّوا. به خدا سوگند با هیچ قومی در خانه‌اش نجنگیدند، مگر آن که او را خوار ساختند. اما شما مسئولیت را به گردن یکدیگر انداختید و همدیگر را خوار کردید تا غارتگران تاختند» (خطبه ۲۷ نهج‌البلاغه)

طیف متبوع کرباسچی، از این منطق روشن خبر داشتند؛ اما چه در فتنه سبز در سال ۱۳۸۸ و چه آشوب افکنی پاییز سال گذشته، همراه اردوگاه خبیثی شدند که ماموریت شان، ویرانی ایران بود؛ حتی سال ها قبل از شروع جنگ سوریه.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها