پاسخ خرازی به اخبار احیای روابط ایران و مصر

کد خبر: 1220938

کمال خرازی در پاسخ به گمانه‌زنی‌ها پیرامون از سرگیری روابط ایران و مصر گفت: اگر شرایط ایران در این گفت‌وگوها پذیرفته و رعایت شود، هرچه روابط ایران با کشورهای همسایه و منطقه بیشتر بهبود پیدا کند، به نفع همه است.

پاسخ خرازی به اخبار احیای روابط ایران و مصر

«کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارج جمهوری اسلامی ایران درباره طرح برخی گمانه‌ها پیرامون از سرگیری روابط میان ایران و مصر پس از بهبود روابط ایران و عربستان و تأثیری که این روابط بر آینده ایران و تحولات منطقه می‌گذارد، گفت: وزارت امور خارجه همیشه آماده است که با کشورهای مختلف گفت‌وگو کند تا روابط منطقه‌ای و فرا‌منطقه‌ای بهتر شود. طبیعتا اگر شرایط ایران در این گفت‌وگوها پذیرفته و رعایت شود و هرچه روابط ایران با کشورهای همسایه و منطقه بیشتر بهبود پیدا کند، به نفع همه است.

وی در پاسخ به جزئیات مذاکرات انجام شده و آیا اینکه بازگشایی سفارت دو کشور ایران و مصر از مطالب طرح شده در مذاکرات بوده است، گفت: من اطلاع دقیقی از جزئیات تلاش‌هایی که برای از سرگیری روابط مصر و ایران انجام می‌شود، ندارم. اما یک قاعده کلی در برنامه‌های وزارت خارجه این است که با تمام کشورها گفت وگو کند تا بهبود روابط حاصل شود.

خرازی همچنین درباره واکنش ایران به احتمال فعال سازی مکانیسم ماشه از سوی آمریکا و تهدیداتی که در این زمینه می‌شود، خاطرنشان ساخت: آقای کنعانی در این زمینه پاسخ لازم را دادند.

ناصر کنعانی، سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از این گفته بود: «چنان که طرف مقابل دچار خطای محاسباتی شود و اقدامات غیرمنطقی در مورد برجام و روند مذاکرات انجام دهد، براساس پیامی که قبلا از ایران دریافت کرده‌اند، به صورت واضح می‌دانند که واکنش ایران به این موضوع چه خواهد بود و این پیام به نظرم به اندازه کافی گویا است.»

خرازی در پایان ضمن اشاره به بازدید امروزش از نمایشگاه کتاب سی و چهارم و آخرین کتابی که مطالعه کرده، گفت: کتاب خاطرات «منیر شفیق» از مبارزان برجسته فلسطینی کتابی است که اخیراً آن را مطالعه کرده‌ام./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها