غریب آبادی: تروریسم و تحریم دو جنایت اصلی آمریکا علیه مردم ایران است

کد خبر: 1220978

دبیر ستاد حقوق بشر و رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و بزرگداشت شهدای هفتم تیر با اشاره به جنایات آمریکا علیه ملت‌ها، گفت: تروریسم و تحریم دو جنایت اصلی آمریکا علیه مردم ایران است.

غریب آبادی: تروریسم و تحریم دو جنایت اصلی آمریکا علیه مردم ایران است

 دبیر ستاد حقوق بشر و رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و بزرگداشت شهدای هفتم تیر با اشاره به جنایات آمریکا علیه ملت‌ها، گفت: تروریسم و تحریم دو جنایت اصلی آمریکا علیه مردم ایران است.

 از معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب‌آبادی روز یکشنبه در نخستین جلسه ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی که در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، با تاکید بر اینکه آمریکا، جنایات بسیار گسترده ای انجام داده است، افزود: در عرصه داخلی، مردم باید بدانند آمریکا چه جنایاتی در حق ملت ما انجام داده زیرا جنایات آمریکا به طور مستقیم مردم را هدف قرار داده است و باید این موضوع را به‌طور مداوم در برنامه‌های مختلف یادآوری کنیم.

وی ادامه داد: وقتی صحبت از افشا و بازخوانی حقوق بشر آمریکایی می‌کنیم هدف، سیاسی‌کاری نیست بلکه اقدامی حقوقی و کاملا منطبق با واقعیت‌ها است.

دبیر ستاد حقوق بشر اضافه کرد: در بعد داخلی در راستای ارتقای افزایش اگاهی عمومی و در بعد بین‌المللی باید در مورد ایجاد حساسیت لازم و ترغیب کشورها به موضع‌گیری‌های منصفانه کار کرد.

رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و بزرگداشت شهدای هفتم تیر گفت: آمریکا دو جنایت اصلی علیه مردم ایران در زمینه تروریسم و تحریم انجام داده است؛ ۱۷ هزار شهید ترور داریم از جمله ترور ناجوانمردانه شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانشان و این جنایات امریکا باید در برنامه‌های ستاد برجسته شود.

وی تصریح کرد: در حوزه تحریم، یک ملت قربانی هستند و باید روی این موضوع که این جنایت را چگونه می‌توان به تصویر کشید، کار کرد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه افزود: حقوقدانان معتقدند تحریم‌های یک جانبه، جنایت علیه بشریت است و جرم جدی در جامعه بین المللی محسوب می‌شود و تحریم های حقوق بشر همه مردم ایران را تحت تاثیر قرار داده است و یک ملت قربانی این اقدامات هستند.

غریب‌آبادی گفت: در حوزه بین‌المللی باید حساسیتی در جامعه جهانی و تشویق آنها به اتخاذ موضع در مورد نقض حقوق ملت ها توسط آمریکا ایجاد کنیم. جنایات آمریکا علیه ملت‌ها در طول تاریخ بشریت بی‌سابقه است.

وی خاطرنشان کرد: ناگفته نماند آمریکا، مسئول اقدامات رژیم صهیونیستی در رابطه با ایران نیز هست. آمریکا در آمریکای لاتین و نیز در خصوص مردم بومی آمریکا و ویتنام چه جنایاتی کرده است ؟ تجاوزهایی که به افغانستان و عراق داشت و حملات پهپادی که انجام داده است را فراموش نباید فراموش کرد. میلیون‌ها انسان بی‌گناه قربانی می‌شوند.

وی افزود: مسئولیتی که جمهوری اسلامی و مردم و نخبگان در رابطه با افشاگری حقوق بشری آمریکا دارند، مسئولیت مهمی است و ما اگر کنار بکشیم، دیگران به طور جدی در مقابل زورگویی آمریکا ایستادگی نمی‌کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: در داخل برخی مسئولیت سنگین‌تر دارند، به عنوان مثال مجلس شورای اسلامی ظرفیت کلیدی دارد و نمایندگان می‌توانند این مباحث را در نطق‌های پیش از دستور خود مدنظر قرار دهند و بیانیه و قطعنامه داشته باشند همچنین در کشورهای دیگر نمایندگان با دو سه نفر از مخالفان ایران جلسه می‌گذارند و در مورد حقوق بشر ایران صحبت می‌کنند. ما چنین ابتکاراتی در مجلس نداشتیم و بهتر است داشته باشیم.

وی ادامه داد: صدا و سیما و فضای مجازی هم مسئولیت کلیدی در ارتقای آگاهی عمومی در زمینه جنایات آمریکا دارند همچنین سازمان‌های مردم نهاد هم ظرفیت ویژه دارند. نقش سازمان‌های مردم نهاد در تحریم و تروریسم در زمینه افزایش اگاهی عمومی مهم است.

غریب‌آبادی با طرح این سوال که چه اقداماتی باید در حوزه قضایی برای رسیدگی به جنایات آمریکا انجام شود؟ گفت: اقدامات خوبی در زمینه شکایات علیه آمریکا انجام شده و پرونده‌های مهمی در این زمینه بررسی و منجر به صدور رأی شده است.

براساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور نماینده ولی‌فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور حکمی کاظم غریب‌آبادی را به سمت رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و بزرگداشت شهدای هفتم تیر منصوب کرد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها