پیش‌بینی حساب پیشرفت و عدالت با سرمایه 2 هزار میلیاردی

کد خبر: 1221080

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در قانون بودجه امسال حساب پیشرفت و عدالت در هر یک از استان‌ها پیش‌بینی شده است که با سرمایه حداقل 2 هزار میلیارد تومان تشکیل می‌شود.

 پیش‌بینی حساب پیشرفت و عدالت با سرمایه 2 هزار میلیاردی

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در مورد حساب پیشرفت و عدالت استانی در قانون بودجه 1402گفت: ابتدا قرار بود صندوق‌های پیشرفت و عدالت در استان‌ها ایجاد شود و گرچه ما با صندوق موافق‌تر بودیم، اما در مجلس تبدیل به حساب پیشرفت و عدالت شد تا منابعی در استان‌ها برای سرمایه‌گذاری و پیشرفت استان سرمایه‌گذاری شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: قرار است از محل فروش دارایی‌های راکد دولت در استان‌ها منابعی از طریق وزارت اقتصاد و دارایی در حساب پیشرفت و عدالت واریز شود، همچنین قرار است حداقل 2 هزار میلیارد تومان منابع در هر استان در حساب پیشرفت و عدالت واریز شود که صرف توسعه و بهره‌برداری پروژه‌ها در همان استان شود.

میرتاج‌الدینی همچنین گفت: اگر صندوق پیشرفت و عدالت تشکیل می‌شد، چون هویت مستقل و هیات مدیره داشت، نظارت بر آن بیشتر می‌شود و کارآیی صندوق بیشتر از حساب پیشرفت و عدالت است.

وی در مورد اینکه آیا حساب‌های پیشرفت و عدالت شکل گرفته است گفت: با گذشت یک ماه و 24 روز از سال، هنوز حساب پیشرفت و عدالت شکل نگرفته که منابع دولت به آن واریز شود. قرار است در هر حساب حداقل 2 هزار میلیارد تومان وارد شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد نظارت بر  حساب پیشرفت و عدالت تصریح کرد: وظیفه نظارتی بر عهده شورای نظارت برنامه‌ریزی استان است، البته مجلس هم در کلیت کار دولت و از جمله حساب‌های پیشرفت و عدالت نظارت دارد.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها