دیدار استاندار مازندران با امیر عبداللهیان

کد خبر: 1221384

در دیدار استاندار مازندران با امیر عبداللهیان وزیر خارجه مباحث مختلفی در عرصه‌های دیپلماسی اقتصادی مطرح شد.

دیدار استاندار مازندران با امیر عبداللهیان

در دیدار استاندار مازندران با امیر عبداللهیان وزیر خارجه مباحث مختلفی در عرصه‌های دیپلماسی اقتصادی مطرح شد.

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران با امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

در این دیدار مباحث متعددی در راستای توسعه دیپلماسی استان مازندران در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی مطرح شده است.

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در این ملاقات به تشریح ظرفیت‌های ویژه استان و نقش ویژه ملی استان در گذرگاه‌های تاریخی پرداخت و اظهار کرد: تولیدات محصولات استان مازندران منحصربه فرد است.

وی با ارائه آخرین اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته استان طی دو سال گذشته در حوزه دیپلماسی اقتصادی، افزود: در راستای ادامه این روند از وزارت امور خارجه می خواهیم نقش ویژه خود را برای هماهنگی و تسهیل رفت‌وآمدهای دیپلماتیک و اعزام هیات‌های تجاری مازندران به کشورهای هدف و متقابلا بالعکس و هماهنگی سفارت‌خانه‌ها فراهم کند.

استاندار مازندران، خواهان توجه به ظرفیت‌های ویژه اقتصادی به‌ویژه برخورداری از  سه فرودگاه مهم، سه بندر و قرارگیری در کریدور شمال به جنوب شد و گفت: مازندران می‌تواند نقش ویژه‌ای در توسعه دیپلماسی اقتصادی دولت به‌عنوان  یکی از اهداف دولت مردمی سیزدهم ایفا کند.

حسینی‌پور با پیشنهاد اینکه مازندران توانایی تبدیل شدن به مرکز اصلی سمینارها و رویدادهای بین‌المللی را دارد، تصریح کرد: وجود زیرساخت‌های فنی، عمرانی، فرهنگی و تاریخی قابلیت به تبدیل شدن به مرکز اصلی رفت و آمد دیپلماتیک وزارت خارجه را فراهم می‌کند.

وی خواستار رفع موانع صادراتی به‌ویژه به کشورهای روسیه، چین و کشورهای حوزه آسیایی شد و گفت: طرح ویژه دیپلماسی آموزشی با محوریت استان مازندران با استفاده از ظرفیت وزارت امور خارجه نیز از مواردی است که در راستای گسترش ارتباطات از آن بهره برد.

استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت بالای کشاورزی و گردشگری این استان، گفت: به‌دلیل برخورداری استان از سه فرودگاه مهم وزارت امور خارجه می‌تواند در پذیرش گردشگران و گذر از گردشگری سنتی به مدرن حرکت کند.

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز با خرسندی از ارائه پیشنهادات استاندار مازندران، اظهار کرد: برگزاری اجلاس‌ها و سمینارهای مهم در استان مازندران در آینده‌ای نزدیک می تواند راهی باشد تا از اقلیم منحصر به فرد این استان استفاده شود.

وی افزود: این مهم زمینه‌ساز تقویت وضعیت اقتصادی استان مازندران خواهد بود.

وزیر امور خارجه با تاکید بر تقویت استانداردهای تولیدات داخلی برای فراهم کردن توقعات بازار هدف صادراتی، افزود: با همکاری سفارت‌خانه‌ها این همکاری را برای صدور محصولات تولیدی مازندران فراهم می کند.

عبداللهیان با دستور به دستیار ویژه در زمینه دیپلماسی آموزشی، گفت: با تایید این طرح در مرکز مطالعات و آموزش‌‌های وزارت امورخارجه بل محوریت مازندران می توان این طرح را محقق کرد.

همچنین وزیر امور خارجه در آستانه سمینار مشترک استانداران و سفرای خارجی راهنمایی‌ها و پیشنهاداتی را برای حضور هرچه موثرتر مازندران و معرفی طرفیت‌های بالفعل این استان در راستای توسعه دیپلماسی اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری خارجی مطرح شده داد.

به گزارش فارس، مقرر شد ارتباط پایداری بین استانداری مازندران و وزارت امور خارجه شکل گیرد تا به‌صورت منظم همه موارد مطرح شود./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها