فرمانده کل ارتش: حضور ناوگروه های ایرانی در آب های جهان نقطه عطفی در تاریخ کشور است

کد خبر: 1221564

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به آنکه امروز روز بزرگی برای کشور است، گفت : ورود ناوگروه های ۸۶ و ۳۶۰ پس از ماه ها پیمودن به دور کره زمین امروز وارد آب های سرزمینی ایران می شوند این بزرگ ترین افتخار و نقطه عطفی در تاریخ کشور است.

فرمانده کل ارتش: حضور ناوگروه های ایرانی در آب های جهان نقطه عطفی در تاریخ کشور است

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به آنکه امروز روز بزرگی برای کشور است، گفت : ورود ناوگروه های ۸۶ و ۳۶۰ پس از ماه ها پیمودن به دور کره زمین امروز وارد آب های سرزمینی ایران می شوند این بزرگ ترین افتخار و نقطه عطفی در تاریخ کشور است.

امیر سرلشگر سید عبدالرحیم موسوی روز چهارشنبه در آیین اهدای نشان فداکاری اعطایی مقام معظم رهبری به خانواده های شهدا در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر افزود : ماموریت این ناو گروه ها روزهای آخر را سپری می کنند و با گذشت بیش از هفت ماه دریانوردی و پس از پیمایش حدود ۶۲ هزار کیلومتر گذر از اقیانوس ها و یک دور به دوره کره زمین چنین دستاوردی یک نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی است که برای نخستین بار در کشور شاهد آن هستیم.

وی اظهار کرد : بسیاری از نظامیان کشورهای جهانی استدلال نظرشان این بود که غیرقابل امکان است اما نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی چنین کاری را انجام داد و به حول قوه الهی موفق شدیم و در دیداری که به تازگی با فرمانده نیروی دریایی روسیه داشتتم، وی هم گفت این کار، کار نیروی دریایی قدرت های بزرگ است و نیروی دریایی جمهوری اسلامی ابرقدرت است که این کار را انجام داد آن هم در شرایط موجود و با اتکا به توانمندی جوانان این واقعه تاریخی رخ داده است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی به فرازی از سخنان گوهربار مقام معظم رهبری در بهمن ماه سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد : ارتش جمهوری اسلامی ایران هرچه رو به جلو می رود مقتدرتر، هیجانی و انقلابی تر می شود و همین مشوق های حضرت آقا سبب شد که امروز شاهد به اهتزاز درآمدن پرچم جمهوری اسلامی به دور جهان هستیم به عبارتی این پرچم جهان را درنوردید.

موسوی افزود : حضور جوانان با معدل سنی زیر ۳۰ سال، از ۲۹ استان کشور نماد ایران اسلامی و اراده و عزم ملت است این پرچم با همت، عزم و اراده بلند این جوانان کره زمین را دور زده است و باید به خود ببالیم که این جوانان توانمند و برومند امروز توانستند چنین اقتدار و افتخاری را در ایران اسلامی خلق کنند.

این دستاورد بزرگ تاریخی باید در تقویم رسمی ثبت شود

وی ضمن تبریک بابت این افتخار بسیار بزرگ و ارزشمند از فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی قدردانی کرد و گفت : امروز به وجود شما افتخار می کنم که چنین کار بزرگ تاریخی و موثر را در نظام جمهوری اسلامی انجام دادید و ریشه در درایت، شجاعت، محاسبه دقیق علمی و مدیریت بسیار خوب شما دارد که عهده دار چنین مسوولیتی شده اید.

وی تاکید کرد : ضرورت دارد این اقتدار، موفقیت ، عزت و افتخار جوانان ایران اسلامی در ۳۱ اردیبهشت ماه در تقویم رسمی ثبت شو د تا همه ملت پی ببرند جوانان ما چه افتخاری را خلق کردند به یقین نسل های آتی وقتی که تاریخ را ورق می زنند این موضوع برای آنان کامل روشن خواهد شد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی گفت : امروز یکی از برکات ملت ایران برخورداری از وجود مقام معظم رهبری است معظم له در سال ۱۳۸۸ هم در آیینی در این دانشگاه از نیروی دریایی به عنوان یک نیروی دریایی در همه نقاط عالم و کشور نام بردند و بنا به تاکید ایشان، از این نیرو باید به چشم یک نیروی راهبردی نگریسته شود.

موسوی افزود : نکته مهم دیگری که رهبری فرزانه به آن تاکید داشتند، موضوع توسعه دریا محور است و تحقق این مهم مستلزم ایجاد تغییر راهبردی در سیاست ها در همه بخش های کشور است و این اتفاق می تواند به جهش راهبردی آینده کشور منجر شود و این اتفاق رخ داده است.

حضور ناوگروه های ایرانی در آب های جهان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است

ایران اسلامی مدیون شهداست

وی بیان داشت : ایران کشوری ایثار و فداکاری است و ملت ایران به ایثار و فداکاری شناخته شده اند و این ملت بزرگ مدال فداکاری و ایثار در جهان دارند و از بین چنین ملتی اهدای نشان و پرچم فداکاری ارتش جمهوری اسلامی از سوی فرمانده کل معظم قوا جای تحسین دارد و این اتفاق بزرگی برای ارتش است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت : زمانی که این پرچم و نشان فداکاری شهدا به ارتش جمهوری اسلامی اجازه این کار داده شد به طور معمول اهدای نشان فداکاری در ستاد کل ارتش در تهران انجام می گرفت و این برای نخستین بار است که چنین واقعه ای خارج از تهران صورت گرفته و به پنج شهید برجسته خطه شمال کشور از سوی سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های اسلامی ارتش جمهوری اسلامی این شهدا را برگزیده و امروز در محضر این خانواده های عزیز هستیم.

سرلشگر موسوی افزود : امروز به طور قطع ارواح شهدا به چنین آیین هایی تعلق خاطر دارند و شاهد و ناظر ما هستند، حقیقت امر این است که هیچگاه توان قدردانی از خانواده های شهدا را نداریم چون متاع جان شهدا و خریدار این متاع خدواند بزرگ است و اگر همه انسان ها جمع شوند نمی توانند از پس جولان جان یک شهید بر بیایند.

وی بیان داشت : اگر هم نمی توانیم به عنوان بازماندگان این قافله با این امید که شهدا دست مان بگیرند و شفاعت کنند و نام ما هم در فهرست شهدا ثبت کنند وظیفه داریم با چنین آیین هایی به خودمان یاد آوری کنیم که آنچه مفتاح حل مسائل دنیای است نام، راه و شهدا و خود شهدا مکتب صفینه نجات هستند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی گفت : راه شهدا در حقیقت همان راه مقابله با باطل و شیطانی است همه این ها وجوه جبهه ضد خدایی است امروز نماد حبهه ضد خدایی، نظام سلطه به سرکردگی آمریکا است که صحنه گردان همه فضای عالم است راه حسین و شهدا راه دفاع از حق و ایستادگی است امروز نماد این راه جبهه مقاومت است اینکه ما مصداق الهدا چراغ هدایت معنی می کنیم.

موسوی افزود : ایران اسلامی تا ابد مدیون شهدا است و اگر شهدا نبودند معلوم نبود سرنوشت ایران اسلامی چگونه رقم می خورد و ما در چه وضعیتی قرار داشتیم و بنابراین باید ادامه دهنده راه آنان که راه عاشورای حسینی (ع) است باشیم.

در پایان این این آیین نشان فداکاری از سوی فرمانده کل قوا به پنج شهید که محل خدمتی آنان در نیروی دریایی، زمینی و هوایی ارتش جمهوری اسلامی بوده اهدا شد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی امروز به منظور رونمایی از بزرگ ترین شبیه ساز جامع ناوبری و فرماندهی کشتی و شرکت آیین نشان فداکاری به خانواده های شهدا به شهرستان نوشهر سفر کرده است.

دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) ارتش در شهرستان نوشهر مستقر است./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها