کاظمی قمی: حقابه هیرمند در اولویت دستگاه دیپلماسی و مسوولان است

کد خبر: 1221691

نماینده ویژه رئیس جمهوری و رئیس نمایندگی سیاسی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان گفت: حقابه رودخانه هیرمند از کشور افغانستان به طور جد از طریق دیپلماسی در حال پیگیریست و این مساله یکی از اولویت‌های دستگاه دیپلماسی کشور است.

کاظمی قمی: حقابه هیرمند در اولویت دستگاه دیپلماسی و مسوولان است

حسن کاظمی قمی شامگاه چهارشنبه در نشست تسریع در روند پیگیری حقابه هیرمند که با حضور وزیر امورخارجه، استاندار سیستان و بلوچستان، نمایندگان حوزه انتخابیه زابل در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان در چابهار برگزار شد اظهارداشت: برای پیگیری حقابه هیرمند ما از تمام ظرفیت‌های خودمان استفاده می‌کنیم تا حقابه تامین شود و این مساله در اولویت دستگاه دیپلماسی و مسوولان دست‌اندرکار است.

وی بیان کرد: نیاز است تا جامعه نخبگانی ما در رابطه با حقابه هیرمند ورود کنند و با کار کارشناسی این مساله دنبال شود.

نماینده ویژه رئیس جمهوری و رئیس نمایندگی سیاسی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان گفت: هم‌اینک سد کجکی واقع در افغانستان که بر روی رودخانه هیرمند احداث شده ۱.۷ میلیارد مترمکعب آب دارد در حالیکه ۶۰ درصد آن رسوب است.

وی تصریح کرد: ۲ کمیته در سیستان و بلوچستان یکی در رابطه با آب با استفاده از ظرفیت جامعه نخبگانی و دیگری اقتصادی کردن مرز سیستان فعال خواهد شد.

کاظمی قمی تصریح کرد: باید سایر راهکارها هم را برای امرار و معاش مردم سیستان مدنظر قرار دهیم که یکی از آنها تجارت مرزنشینان تا سقف ۴۰۰ دلار است شمار زیادی از خانوار را در شمال سیستان و بلوچستان شامل می‌شود و این اقدام باید هر چه سریعتر انجام شود.

وی افزود: برای راه‌اندازی منطقه آزاد مشترک در منطقه سیستان و افغانستان در انتظار معرفی هیات مدیره هستیم و در این زمینه چندین ماه است که منتظر محقق شدن آن هستیم.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها