تایید رصد ناو آمریکایی توسط قایق‌های سپاه

کد خبر: 1222406

معاون ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در منطقه تایید کرد قایق‌های تندرو سپاه پاسداران ایران ناو «پل همیلتون» آمریکا را از فاصله کمتر از یک کیلومتری رصد کردند.

تایید رصد ناو آمریکایی توسط قایق‌های سپاه

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز شنبه، گفت ناو آمریکایی «پل همیلتون» که به ادعای آمریکا حامل سه فرمانده ارشد نیروهای دریایی آمریکا، انگلیس و فرانسه بود، عصر جمعه هنگام خروج، از سوی این نیرو در منطقه یکم نیروی دریایی سپاه مورد رصد دقیق قرار گرفت.

به گزارش شبکه خبری «الجزیره» دریاسالار «برد کوپر» معاون ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در منطقه با تایید این رویداد گفت، قایق‌های تندرو سپاه پاسداران، ناو پل همیلتون را از فاصله کمتر از یک کیلومتر (۰.۵ مایل دریایی) رصد کردند.

کوپر در ادامه سخنان خود از افزایش حضور در منطقه به دنبال اعلام هفته گذشته کاخ سفید خبر داد.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیز روز یکشنبه گزارش کرد که دستکم یک پهپاد ایرانی ناو همیلتون را حین گذر از تنگه هرمز، رصد کرد.  این منبع خبری از پرواز یک هواپیمای جاسوسی نیروی دریایی ایالات متحده بر فراز این ناو آمریکایی خبر داد.

سردار عباس غلامشاهی در باره این ماجرا افزود:«این شناور در گذشته نیز هنگام ورود به تنگه هرمز مورد شناسایی شناورهای گشتی و مرکز فرماندهی کنترل تنگه هرمز نیروی دریایی سپاه قرار گرفته بود و کاملاً تحت رصد  و کنترل ما بوده است.»

فرمانده منطقه یکم دریایی سپاه، هوشیاری و هوشمندی در تأمین امنیت دریایی منطقه را خصیصه ذاتی نیروی دریایی سپاه توصیف و تأکید کرد: هرگونه شناور ورودی به تنگه هرمز تحت کنترل و اشراف اطلاعاتی جان‌برکفان غیرتمند نیروی دریایی سپاه بوده و لحظه‌ای از دایره رصد آنان دور نخواهند ماند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها