نگاهی بر عملکرد مجلس یازدهم

مجلس و عملکرد دیده نشده

کد خبر: 1222567

مجلس یازدهم که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مفتخر به عنوان مجلس انقلابی شده است از اولین روز کاری خود در حوزهٔ نظارت و در حوزهٔ قانون‌گذاری گامهای مهمی برای تحول در قوانین اقتصادی و ریل‌گذاری صحیح برای اداره کشور برداشت.

مجلس و عملکرد دیده نشده

به گزارش سایت فردا، مجلس یازدهم که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مفتخر به عنوان مجلس انقلابی شده است از اولین روز کاری خود در حوزهٔ نظارت و در حوزهٔ قانون‌گذاری گامهای مهمی برای تحول در قوانین اقتصادی و ریل‌گذاری صحیح برای اداره کشور برداشته است.

از مهم‌ترین قوانینی که مجلس یازدهم با هدف اصلاح ساختار اقتصادی کشور و تحول در قوانین اقتصادی به تصویب رسانده است میتوان به قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، جهش تولید مسکن، مالیات بر خانه‌های خالی، جهش تولید دانش بنیان، اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، ساماندهی صنعت خودرو، اصلاح ساختار بانک مرکزی و… اشاره کرد که برخی از این قوانین پس از ده‌ها سال انتظار در دستورکار مجلس یازدهم قرار گرفت و به تصویب رسید و در صورت اجرای دقیق و به موقع آن‌ها میتوان شاهد تاثیر این قوانین در زندگی مردم بود.

مجلس یازدهم برای اقدامات نظارتی نیز در دو عرصه ورود جدی داشته است که باعث تمایز مجلس انقلابی از سایر مجالس می‌شود:

ا. نظارت میدانی رئیس مجلس، نواب رئیس و کمیسیونهای تخصصی و انجام ده‌ها نظارت میدانی توسط موکلان مردم در خانه ملت که مورد تحسین رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت.

۲. اختصاص یک روز از جلسات علنی هر هفته با عنوان «سه شنبه‌های نظارتی» برای بررسی دستورکارهای نظارتی و احیای مواد نظارتی آیین نامه داخلی مجلس از جمله انجام ده‌ها تحقیق و تفحص، اعمال ماده ۲۳۴ (ارجاع پرونده به قوه قضاییه) و…

مجلس یازدهم علاوه بر تصویب قوانینی در حمایت از مناطق محروم و اقشاری مانند معلمان و سربازان در بحث شفافیت نیز پیش قدم شده و طرح شفافیت قوای سه‌گانه را که بر اساس آن برای اولین بار آرای نمایندگان مجلس، هیئت وزرا و… انتشار عمومی میگردد، به تصویب رساند.

این کارنامهٔ یازدهمین دورهٔ مجلس شورای اسلامی است که سیل هجمه‌ها و تخریبها باعث شد دیده نشود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها