نتایج انتخابات هیات رئیسه مجلس/ قالیباف با 210 رای رئیس مجلس ماند

کد خبر: 1222722

محمدباقر قالیباف در چهارمین انتخابات هیئت رئیسه اجلاسیه چهارم مجلس شورای اسلامی با 210 رای به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد.

نتایج انتخابات هیات رئیسه مجلس/ قالیباف با 210 رای رئیس مجلس ماند

در آغاز نشست علنی امروز(سه شنبه 2 خرداد)، انتخابات هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی برای اجلاسیه چهارم برگزار شد.

امیرآبادی فراهانی در ابتدای نشست، کاندیداهای ریاست مجلس برای اجلاسیه چهارم مجلس یازدهم را معرفی کرد که براین اساس محمدباقر قالیباف، الیاس نادران و فریدون عباسی دوانی  به عنوان کاندیداهای ریاست اعلام شدند.

با رای نمایندگان مجلس، محمد باقر قالیباف در جریان این  انتخابات با  210 رای برای چهارمین سال به عنوان رئیس مجلس یازدهم انتخاب شد.

همچنین الیاس نادران 47 رأی و فریدون عباسی دوانی 7 رأی از مجموع 264 رای را کسب کردند.

محمدباقر قالیباف بعد از اعلام نتیجه آرای انتخاب رئیس مجلس گفت: از همه دوستانی که مجددا به بنده اعتماد کردند، تشکر می کنم؛ امیدوارم خداوند توفیق خدمت به مردم و شما را به من بدهد.

نواب رئیس

در ادامه احمد امیرآبادی فراهانی، کاندیداهای گزینه نواب رئیس مجلس برای اجلاسیه چهارم مجلس یازدهم را معرفی کرد که براین اساس عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه، مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم و علی نیکزاد ثمرین نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین به عنوان کاندیداهای نایب رئیسی اعلام شدند.

پس از شمارش آراء نمایندگان، عبدالرضا مصری 158 رای کسب کرد و بر این اساس، به عنوان نایب رئیس اول مجلس یازدهم در اجلاسیه چهارم، انتخاب شد. با توجه به تساوی آرای ذوالنور و نیکزاد در شمارش ابتدایی، آرای این دو نماینده حدود7 تا 8 بار بازشماری شد و در نهایت، پس از تساوی آراء، مطابق تبصره 1 ماده 14 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، بین دو نامزد فوق، قرعه کشی شد و در نتیجه مجتبی ذوالنور به عنوان نایب رئیس دوم مجلس یازدهم در اجلاسیه چهارم، انتخاب شد.

انتخاب دبیران

در ادامه، کاندیداهای گزینه دبیری هیأت رئیسه مجلس برای اجلاسیه چهارم مجلس یازدهم معرفی شد و با رای نمایندگان، احمد نادری نماینده تهران، محمد رشیدی نماینده کرمانشاه، سید محسن دهنوی نماینده تهران،  روح الله متفکر آزاد نماینده تبریز، علی کریمی فیروزجایی نماینده بابل و مجتبی یوسفی نماینده اهواز به عنوان دبیران هیات رئیسه اجلاسیه چهارم انتخاب شدند.

انتخاب ناظران

همچنین در ادامه با رای نمایندگان، سیدنظام‌الدین موسوی با 185 رای، محسن پیرهادی با 183 رای و علیرضا سلیمی با 181 رای به عنوان ناظران هیات رئیسه اجلاسیه چهارم مجلس یازدهم انتخاب شدند.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها