سلاجقه: افغانستان مکلف به تامین حقابه ایران است

کد خبر: 1223014

رئیس سازمان‌ محیط زیست در رابطه با آخرین پیگیری‌ها در حقابه هیرمند با بیان اینکه این حق ایران در مجامع بین‌المللی و دادگاه‌های مربوطه در سطح دنیا قابل پیگیری است گفت: چون افغانستان کشور همسایه است سعی داریم در قالب رایزنی‌های طرفین، کار را به انجام برسانیم.

سلاجقه: افغانستان مکلف به تامین حقابه ایران است

علی سلاجقه رئیس سازمان‌ محیط زیست صبح امروز (چهارشنبه سوم خرداد) در حاشیه جلسه هیات دولت در رابطه با آخرین پیگیری‌ها در حقابه هیرمند با بیان اینکه این حق ایران در مجامع بین‌المللی و دادگاه‌های مربوطه در سطح دنیا قابل پیگیری است گفت: چون افغانستان کشور همسایه است سعی داریم در قالب رایزنی‌های طرفین، کار را به انجام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور در سفر به استان سیستان و بلوچستان این موضوع را به صورت جدی مطالبه کرد، ادامه داد: ما حق حیات مردم خود را با هیچ چیزی عوض نمی‌کنیم و جمهوری اسلامی ایران مدافع ملت خود است.

رئیس سازمان‌ محیط زیست خاطرنشان کرد: امید است هیات حاکمه افغانستان این پیام را به خوبی دریافت کرده باشد هرچند در بیانیه اول که وزارت امور خارجه‌ این کشور منتشر کرد موضوع تا حدود مسالمت‌آمیزی مطرح شد.

سلاجقه در پاسخ به این سوال که آیا قرار است مذاکراتی بین ایران و هیات حاکمه افغانستان برگزار شود، بیان کرد: قرار بود بنده با هیاتی یک نشست برگزار کنم اما کار به وزارت نیرو سپرده شد در هر صورت در آینده نزدیک خبرهای خوبی خواهیم شنید.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها