عربستان میزبان نشست فوق‌العاده درباره مسجدالاقصی

کد خبر: 1223025

سازمان همکاری اسلامی که در شهر جده عربستان قرار دارد، امروز چهارشنبه نشست فوق العاده ای را برای بررسی تجاوزات پیاپی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی برگزار می‌کند.

عربستان میزبان نشست فوق‌العاده درباره مسجدالاقصی

دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی به درخواست مسئولان فلسطینی  امروز چهارشنبه نشست  فوق العاده خود را در «جده»  درباره بررسی تجاوزات رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی برگزار می‌کند.

این سازمان روز گذشته در بیانیه‌ای که در وب سایت خود منتشر کرد، گفت که این نشست به دعوت مسئولان فلسطینی  و اردن برگزار می‌شود.

بر اساس این بیانیه، قرار است «حسین ابراهیم طه» دبیرکل این سازمان در نشست  امروز سخنرانی کند و حاضرین را در جریان تحولات اخیر مسجدالأقصی، شهر قدس و تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین قرار دهد.

پیش از این سازمان همکاری اسلامی در واکنش به اقدام وزیر افراطی صهیونیست در هتک حرمت به مسجدالاقصی تاکید کرد: یورش ایتمار بن گویر وزیر کابینه اشغالگران اسرائیلی به مسجدالاقصی را محکوم می‌کنیم، این اقدام در راستای تلاشها برای تغییر وضع تاریخی و قانونی موجود در آن است و ما آن را جریحه دار کردن احساسات مسلمانان و نقض آشکار قوانین بین المللی می‌دانیم.

وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل صبح روز یکشنبه  به همراه تعدادی از صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی یورش برد.

از زمان اشغال قدس در سال 1967، مقامات رژیم اشغالگر دروازه باب المغاربه را تحت کنترل خود درآورده و از این طریق شهرک‌نشینان و نیروهای اشغالگر به صورت روزانه به آن یورش می‌برند در حالی‌که مسلمانان اجازه ورود به مسجد الاقصی را ندارند.

صهیونیست‌های اشغالگر هر روزه به طور دسته جمعی و در دو نوبت صبح و عصر اقدام به تعرض به مسجد الاقصی می‌کنند.

هدف از این تعرض‌ها، زمینه سازی برای اجرای طرح شوم تقسیم زمانی و مکانی این مسجد بین مسلمانان و یهودیان است تا در نهایت آنها بتوانند کنترل کامل این مسجد را بدست گرفته و در راستای یهودی سازی و تخریب آن و ساخت معبد کذایی یهود بر روی خرابه‌های آن گام بردارند./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها