از مجلسی که «آقا» می‌بیند تا مجلسی که «مردم» می‌بینند

کد خبر: 1223301

رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی درحالی از مجلس، تعریف و تمجید کردند که شاید استفاده از برخی تعابیر در نگاه نخست برای مردم کمی اعجاب‌آور بود. تعابیری نظیر «ساده‌زیست»، «متواضع» و «رفتارهایی غیر از اشرافی‌مآبانه» به‌ویژه بعد از حواشی شاسی‌بلندها، در کنار تأکید چندباره بر انقلابی بودن این مجلس، تنها بخشی از نکات مهمی بود که معظم‌له در این دیدار مورد استفاده قرار دادند.

 از مجلسی که «آقا» می‌بیند تا مجلسی که «مردم» می‌بینند

سعید ساداتی،روزنامه‌نگار نوشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی درحالی از مجلس، تعریف و تمجید کردند که شاید استفاده از برخی تعابیر در نگاه نخست برای مردم کمی اعجاب‌آور بود. تعابیری نظیر «ساده‌زیست»، «متواضع» و «رفتارهایی غیر از اشرافی‌مآبانه» به‌ویژه بعد از حواشی شاسی‌بلندها، در کنار تأکید چندباره بر انقلابی بودن این مجلس، تنها بخشی از نکات مهمی بود که معظم‌له در این دیدار مورد استفاده قرار دادند.

اما در این بین یک سؤال مهم وجود دارد؛ اینکه به‌راستی چرا بین مجلسی که مقام‌ معظم‌ رهبری از آن تمجید می‌کنند با مجلسی که در اذهان مردم نقش بسته، این ‌همه فاصله وجود دارد؟! برای پاسخ به این سؤال باید یک گزاره قدیمی را بار دیگر متذکر شد و یاد کرد: رسانه، رسانه، رسانه و باز هم همان همیشگی!

سال‌هاست اهالی رسانه فریاد می‌زنند که باید اقدام‌های خوب را در فرم‌ها و قالب‌های مختلف و به‌روز به سمع و نظر مردم رساند، اما در کمال تأسف باید گفت «کو گوش شنوا». به‌عبارت دیگر رهبر معظم انقلاب قطعا از واقعیت عملکرد مجلس باخبرند که اینگونه آن را مورد تمجید قرار می‌دهند؛ وگرنه همه خوب می‌دانیم که آقا با احدی تعارف ندارند و هرجا کم‌کاری یا اهمالی ببینند، صریحا تذکر می‌دهند. پس آقا از عملکردی باخبرند که احتمالا مردم از آنها بی‌خبرند؛ حالا این بی‌خبری دو بُعد دارد: اول آنکه رسانه‌های جریان انقلاب و حتی خود مجلسی‌ها نتوانسته‌اند آنگونه که باید و شاید، ویترین عملکردی خود را تزیین کنند و با مردم حرف بزنند و دوم اینکه؛ هرچقدر جریان انقلابی در بازنمایی رسانه‌ای ضعیف عمل می‌کند، جریان مقابل و رقیب با محوریت یک اتاق فکر قوی و منسجم، در بزنگاه‌های حساس به‌خوبی بلد است از خجالت جریان انقلاب درآید؛ اقدام‌های مثبت را محو و اتفاق‌های منفی را برجسته کند یا مثلا از کاهِ شاسی‌بلندها، کوهِ ناکارآمدی، تبعیض و اشرافی‌گری و... بسازد.

علی‌ایحال این گزاره تنها یقه مجلس را نگرفته و دولت نیز از این خطر هرگز در امان نیست. مجلس که سال آخر خود را سپری می‌کند و احتمالا امسال بیشتر درگیر رقابت‌های انتخاباتی است تا بیان عملکرد سال گذشته، اما دولت هنوز برای ترمیم و تقویت تیم رسانه‌ای از بدنه دولت گرفته تا وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها فرصت دارد؛ کما اینکه در همین مدت نیز شاهد یک‌سری تغییرات مهم و عمده در ارکان رسانه‌ای دولت بوده‌ایم؛ تغییراتی که لازم بود، اما کافی نبود و نیست.

سخن پایانی اینکه هر انسان منصفی اگر کمی به مجلس یا ارکان دولت نزدیک باشد به‌ خوبی در می‌یابد که جریان انقلاب شبانه‌روز مشغول خدمت و خدمت‌رسانی است، اما این خدمت تا زمانی که به چشم‌ نیاید، در دل مردم بذر امید نکارد و چشم آنها را روشن نکند، بی‌فایده است و برکت نمی‌کند./همشهری

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها