رمزگشایی از یک نظرسنجی خاص در آمریکا

تله انتخاباتی در واشنگتن

کد خبر: 1223388

تلاش جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا وارد مرحله تعیین کننده ای شده است.از سوی دیگر، ترامپ و دی سانتیس دونامزد سرسخت جمهوریخواه نیز در صدد هستند از طریق به چالش کشیدن سیاستها و رفتارهای دولت کنونی آمریکا، وی را در سال 2024 میلادی به بازیگری شکست خورده در کاخ سفید تبدیل کنند. هر چند که در اینجا رقابت درون حزبی ترامپ و دی سانتیس درکل ممکن است به سود بایدن و دموکراتها تمام شود.

تله انتخاباتی در واشنگتن

گروه سیاست سایت فردا: تلاش جو بایدن  رئیس  جمهور کنونی آمریکا وارد مرحله تعیین کننده ای شده است.از سوی دیگر، ترامپ و دی سانتیس دونامزد سرسخت جمهوریخواه نیز در صدد هستند از طریق به چالش کشیدن سیاستها و رفتارهای دولت کنونی آمریکا، وی را در سال 2024 میلادی به بازیگری شکست خورده در کاخ سفید تبدیل کنند. هر چند که در اینجا رقابت درون حزبی ترامپ و دی سانتیس درکل ممکن است به سود بایدن و دموکراتها تمام شود.در این میان، نظرسنجی های صورت گرفته در آمریکا در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آینده، بسی جای تامل دارد! فقط یک سوم آمریکایی ها می گویند که پیروزی بایدن در سال 2024 یک گام رو به جلو یا یک پیروزی برای کشور خواهد بود (33 درصد).در مقابل، 66 درصد از شهروندان آمریکایی بقای بایدن در راس معادلات سیاسی و اجرایی آمریکا را فاجعه ای برای کشورشان می دانند. فاجعه ای که ممکن است برخی از آنها نیز به دلیل اجتناب از بازگشت ترامپ به کاخ سفید به آن تن دهند!

آنچه مسلم است اینکه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 ، شاهد مانور آرای سلبی خواهیم بود و آرای ایجابی جایی در این ماراتن سیاسی نخواهند داشت. این همان دوگانه "ترامپ-بایدن"است که تکرار آن، بدترین خبر ممکن برای شهروندان آمریکایی محسوب می شود. در سال 2022 میلادی، نتایج نظرسنجی عمومی دانشگاه آمریکایی «کوینیپیاک» نشان داد که بیش از ۶۰ درصد از شهروندان آمریکایی مخالف نامزدی جو بایدن، رئیس جمهور فعلی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور در سال ۲۰۲۴ هستند.نتایج این نظرسنجی  بارها در سطوح عمومی و ایالتی تکرار شد. هیچ موسسه نظرسنجی مستقلی در آمریکا وجود ندارد که مدعی حمایت حداقل 50 یا حتی 40 درصدی بازگشت ترامپ یا بقای بایدن درکاخ سفید باشد. با این حال ذائقه و مطالبات افکار عمومی، مفقودترین مولفه در محاسبات وتصمیم سازی های کلان صاحبان قدرت در نظام سرمایه داری محسوب می شود! با توجه به قوانین حزبی و انتخاباتی آمریکا، بایدن به صورت خودکار و بدون هیچ گونه دردسری می تواند بار دیگر راهی دور پایانی رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری شود. با این حال ترامپ به واسطه مواجهه با پرونده امنیتی کودتای ششم ژانویه 2021 و حمله طرفدارانش به کنگره،کمی از سوی دادگاه عالی آمریکا جهت حضور در انتخابات احساس خطر می کند. با این حال حتی اگر ترامپ از حضور در رقابتهای انتخاباتی منع شود، وی قطعا بار دیگر به فردی تعیین کننده در حزب جمهوریخواه و رقابتهای انتخاباتی تبدیل می شود. حتی ممکن است نامزد نهایی جمهوریخواهان، با نظر و حمایت وی راهی رقابتهای درون حزبی و نهایی شود. همان گونه که اشاره شد، این روند نیز به معنای تکرار دوگانه "بایدن-ترامپ"است، یعنی قرار نیست اتفاقی جدید در حوزه سیاست خارجی و داخلی آمریکا رخ دهد! بازگشت به ترامپیسم یا بقای بایدن در کاخ سفید، هر دوبرای آمریکا و البته شهروندان این کشور فلاکت بار خواهد بود زیرا هر دو سیاستمدار و همراهانشان، مقاومت خود  را در قبال بدیهیات جاری در حوزه روابط بین الملل و سیاست داخلی آمریکا به اثبات رسانده اند!

شاید تنها برگ برنده بایدن در نظرسنجی های اخیر، حمایت اکثر رای دهندگان دموکرات از وی در برابر دیگر نامزدهای حزبی می باشد. در این نظرسنجی ها، بایدن 60درصد محبوبیت داشته و رابرت اف کندی ، برادرزاده جان اف کندی 20 درصد آرا را کسب کرده است.نکته جالب توجه اینکه بسیاری از جوانان آمریکایی ، اعم از جوانان دموکرات و مستقل، سن بایدن را فاکتور و مولفه ای منفی تلقی کرده اند. آنها ترجیح می دهند نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 2024، از بایدن جوان تر باشد! خواسته ای که تحقق آن حداقل تا الان ناممکن به نظر می رسد!

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها