وزیر خارجه عمان: نتایج سفر سلطان هیثم بن طارق به ایران به نفع منطقه و جهان خواهد بود

کد خبر: 1223819

وزیر خارجه عمان گفت: ما در کشور عمان خوشبین هستیم که سفر تاریخی سلطان «هیثم بن طارق آل سعید» تاثیر خوبی بر ثبات و امنیت منطقه و روابط همسایگی منطقه ای خواهد گذاشت و تلاش خواهیم کرد تا نتایج آن را به گونه ای متبلور کنیم که به نفع سطوح منطقه و جهان باشد.

وزیر خارجه عمان: نتایج سفر سلطان هیثم بن طارق به ایران به نفع منطقه و جهان خواهد بود

«بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان در آستانه ورود سلطان عمان به تهران در گفت و گو با روزنامه الشرق الاوسط اظهارداشت: سفر دو روزه سلطان «هیثم بن طارق» به جمهوری اسلامی ایران ناشی از اهمیتی است که رهبران دو کشور برای روابط همکاری فی مابین قائل هستند و برای ادامه رایزنی و همکاری سازنده در خصوص موضوعات مختلف مسائل مربوط به عرصه‌های منطقه‌ای و بین المللی انجام می‌شود.

وی افزود: معروف است که عمان و ایران به روابط همسایگی تاریخی بر اساس اصول ثابت اعتماد و احترام متقابل مقید هستند.

وزیر امور خارجه عمان اظهار داشت: زمان این سفر در بحبوحه یک مرحله جدید و مثبت برای روابط منطقه‌ای انجام می‌شود که مستلزم حمایت، رایزنی و همکاری برای حل بسیاری از پرونده‌ها و مسائل جاری است که بی‌شک محور گفت و گوی بین رهبران دو کشور خواهد بود؛ به گونه‌ای که در خدمت تقویت ارکان امنیت و ثبات باشد.

بدر بن حمد البوسعیدی گفت که سفر سلطان عمان به تهران نشاندهنده علاقه وافر وی به روابط دوجانبه بین دو کشور دوست و ملت عمان و ایران است.

خبرگزاری رسمی عمان اعلام کرد که سلطان هیثم بن طارق آل سعید، سلطان این کشور عصر امروز در سفری رسمی و دو روزه مسقط را به مقصد تهران ترک کرد.

دربار سلطنتی عمان اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد که «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان این کشور روز یکشنبه به مدت دو روز به منظور تحکیم پیوندهای دوستی و تقویت روابط مثمر ثمر و حسن همجواری میان این کشور و ایران و در پاسخ به دعوت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر می‌کند.

در این بیانیه آمده است: این سفر در چارچوب رایزنی‌ها و هماهنگی‌های مستمر میان رهبران دو کشور برای بحث در مورد تحولات مختلف در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و ارتقای هر آنچه که موجب بهبود جنبه‌های موجود همکاری میان دو کشور در زمینه های مختلف می‌شود، انجام خواهد شد.

طبق این بیانیه، در این سفر هیئت بلندپایه عمان؛ شهاب بن طارق آل سعید، معاون نخست‌وزیر در امور دفاعی، خالد بن هلال البوسعیدی، وزیر دیوان دربار سلطنتی، سپهبد سلطان بن محمد النعمانی وزیر دفتر سلطنتی، بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه، سلطان بن سالم الحبسی وزیر دارایی، دکتر حمد بن سعید العوفی، رئیس دفتر خصوصی، عبدالسلام بن محمد المرشدی، رئیس سازمان سرمایه گذاری عمان، قیس بن محمد الیوسف، وزیر بازرگانی، صنعت و ترویج سرمایه گذاری، عبدالله بن خمیس الرئیسی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سلطان و چند مقام دیگر، سلطان عمان را همراهی خواهند کرد.

این سفر چند روز پس از سفر سلطان عمان به مصر و دیدار وی با عبد الفتاح سیسی رئیس جمهوری مصر انجام می‌شود. سلطان عمان در سفر به مصر با رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها