مشاور امنیت ملی عراق راهی تهران شد

کد خبر: 1224016

مشاور امنیت ملی عراق امروز دوشنبه در صدر هیاتی امنیتی راهی تهران شد.

مشاور امنیت ملی عراق راهی تهران شد

دفتر اطلاع رسانی «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق در بیانیه ای اعلام کرد که الاعرجی امروز در راس هیاتی امنیتی و به دستور محمد شیاع السودانی، نخست وزیر این کشور راهی تهران شد.

در این بیانیه آمده است که این سفر در به منظور بررسی اقدامات انجام شده در راستای کنترل مرزهای ایران و عراق است.

پیش از این نیز پایگاه خبری العربی الجدید به نقل از یک مقام امنیتی عراقی نوشت که قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق طی روزهای آتی به تهران سفر خواهد کرد و درخصوص کنترل مرزهای مشترک و مقابله با فعالیت گروه های تروریستی مخالف ایران در اقلیم کردستان عراق با مسئولان ایرانی گفت وگو خواهد کرد.

این مقام عراقی که در دستگاه امنیت این کشور فعالیت دارد، اعلام کرد که "محمد شیاع السودانی"، نخست وزیر عراق و مقامات اقلیم کردستان عراق تحرکات گسترده ای در راستای دور کردن گروه های تروریستی مخالف ایران از مرزها و استقرار یگان های امنیتی وابسته به مرزبانی این کشور در نوار مرزی، انجام می دهند.

وی همچنین گفت که مشاور امنیت ملی عراق در سفرش به تهران اقدامات دولت عراق در زمینه کنترل مرزها را به مسئولان ایرانی ارائه خواهد کرد و تلاش می کند که از آغاز حملات دوباره ایران در مناطق مرزی علیه مواضع تروریست ها ممانعت کند.

یک مقام کرد عراقی نیز اعلام کرد که مسئولانی از اربیل نیز به همراه الاعرجی به تهران سفر خواهند کرد.

وی تاکید کرد که عراق به دنبال تشکیل یک تیپ مسلح وابسته به مرزبانی و استقرار آن در مرزهای ایران و عراق از سمت اقلیم کردستان عراق به طول ۱۶۰ کیلومتر است.

این رسانه عربی آورده است که برخی مسئولان ایرانی اخیرا اعلام کردند که اگر گروه های تروریستی موجود در اقلیم کردستان عراق تجاوزهای خود را متوقف نکنند، ایران بار دیگر مواضع آن ها را مورد هدف قرار خواهد داد.

دفتر مشاور امنیت ملی عراق همچنین روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «قاسم الاعرجی» در رأس هیئتی امنیتی و به دستور فرمانده کل نیروهای مسلح برای بررسی اقدامات مربوط به اجرای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و عراق درباره امنیت مرزها سفری به سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق داشت.

طبق این بیانیه، الاعرجی در سفرش به سلیمانیه با بافل طالبانی رئیس حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق دیدار کرده و به بررسی اوضاع سیاسی و امنیتی پرداخت.

در ادامه بیانیه آمده است: ریبر احمد وزیر امور داخلی اقلیم کردستان عراق بار دیگر بر پایبندی به توافق نامه امضا شده با طرف ایرانی تاکید کرد.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها