«نامه نیوز» به نقل از سید رضا اکرمی: 8میلیون افغان اینجا کار می‌کننداماجوانان ما اهل‌کار نیستند

کد خبر: 1224304

ما در کشور ظرفیت کار زیاد داریم که 8 میلیون افغانی اینجا کار می کنند اما بچه های ما حاضر نیستند سرکار بروند.

«نامه نیوز» به نقل از سید رضا اکرمی: 8میلیون افغان اینجا کار می‌کننداماجوانان ما اهل‌کار نیستند

«فردا نیوز» - این روزها خیلی از تریبون های رسمی و مذهبی برای ازدواج تبلیغ می شود اما نکته مهم فراهم بودن بسترها و مولفه های لازم برای ازدواج جوانان است.

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی در گفتگو با نامه‌نیوز درباره ضرورت ازدواج جوانان گفت: ازدواج یک امر مورد نیاز جامعه است. وقتی دختر و پسر به سن بلوغ می رسند، باید به موضوع غریزه جنسی پاسخ صحیح و شرعی داده شود بنابراین ازدواج را امری تکوینی، تشریعی و تقنینی بدانیم که در همه جای دنیا وجود دارد. 

وی افزود: باید امر ازدواج به موقع، به هنگام و با شرایط انجام شود. هیچ کس نمی گوید «کسی که درآمدی ندارد و نمی تواند هزینه های شخص خودش را تأمین کند، دختر به او بدهند یا پسری آن دختر را بگیرد.» ما باید در کنار ازدواج اشتغال و درآمد را هم ببینیم. تأمین معیشت یک زوج، گاهی تنها با اشتغال آقا امکان پذیر است اما جوان گاهی با کمک والدین آنها و گاهی با اشتغال زوجه ممکن می شود.

این عضو جامعه روحانیت با بیان اینکه بار اقتصادی یک خانواده باید بین اعضای آن تقسیم شود، اظهار کرد: در دماوند دیدم یک مردم افغان نه تنها خودش روز جمعه سرکار می رفت بلکه پسر 10 ساله اش را نیز با خود می برد یعنی خودش، همسرش و فرزندش هر سه به اندازه خودشان کار می کردند.

وی ادامه داد: شغل داشتن، مشغول به کار شدن و منبع درآمد داشتن برای همگان یک امر تکوینی و یک امر تشریعی است. از آدم تنبل، افسرده و بی عار باید فاصله گرفت. ما باید بیکاری را ضدارزش بدانیم.

این فعال سیاسی بیان کرد: همه دستگاه های تعلیمی، آموزشی و تربیتی همچون آموزش و پرورش باید نحوه درست استفاده از اوقات فراغت را به نوجوانان بیاموزند تا آنها از این فرصت برای کسب مهارت و بسترسازی برای پیدا کردن شغل استفاده کنند. خیلی افراد هستند که در کنار درس خواندن در دانشگاه کار هم می کنند.

وی با بیان اینکه شرایط امروز جامعه ایجاب می کند حتی هر دخترخانمی که می خواهد ازدواج کند باید مهارت برای پیدا کردن شغل داشته باشد، افزود: ما در کشور ظرفیت کار زیاد داریم که 8 میلیون افغانی اینجا کار می کنند اما بچه های ما حاضر نیستند سرکار بروند و از کار ساده تا کار سخت مشغول شوند. اگر اهل کار باشیم، هم کار هست و هم ظرفیت اشتغالش. 

اکرمی تأکید کرد: اگر کسی بگوید قبل ازدواج باید هم شغل داشته باشم، هم خانه و هم ماشین؛ خوب این سئوال پیش می آید که والدین خودش آیا زمان ازدواج چنین شرایطی را داشتند؟ بالاخره باید از جایی شروع کند و همراه با ازدواج به آن خواسته های خودش دست یابد. 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها