تکرار ادعاهای ضد ایرانی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در وین

کد خبر: 1224861

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه سفرش به اروپا، با همتای اتریشی خود در وین ملاقات و ادعاها علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را تکرار کرد.

تکرار ادعاهای ضد ایرانی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در وین

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه سفرش به اروپا، با همتای اتریشی خود در وین ملاقات و ادعاها علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را تکرار کرد.

الی کوهن روز پنجشنبه در توئیتی تصویری از دیدارش با الکساندر شالنبرگ را منتشر کرد و نوشت: ما درباره راه‌های جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح‌ هسته‌ای گفت‌وگو کردیم.

وی در تداوم جوسازی‌ها و سیاه‌منمایی علیه برنامه صلح آمیز هسته‌ای کشورمان در آستانه برگزاری نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین، افزود که به طرف اتریشی گفته است: اکنون زمان اتخاذ تصمیم‌های سیاسی دشوار است که از بروز جنگ جلوگیری کند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روابط تل‌آویو با وین را راهبردی توصیف کرد و افزود: ما درباره توسعه همکاری‌های سیاسی و اقتصادی توافق کردیم.

در همین حال وزیر امور خارجه اتریش در توئیتی مدعی شد: اتریش و اسرائیل نه تنها دوست بلکه شرکای راهبردی هستند. وی افزود که دو طرف علاوه بر مسائل همکاری‌های سیاسی و اقتصادی، درباره چگونگی مقابله با چالش‌های منطقه‌ای و جهانی رایزنی کردند.

سفر وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی به اتریش درحالی صورت می‌گیرد که تحرکات تل‌آویو علیه ایران در آستانه نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی شکست خورده است. یک رسانه آمریکایی دو هفته پیش با صحنه‌گردانی رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران سرگرم احداث تاسیسات جدید هسته‌ای در مناطق کوهستانی زاگرس است. ادعایی که از سوی جمهوری اسلامی ایران رد و بخشی از عملیات روانی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان نامیده شد.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در همین پیوند تصریح کرد: دشمن صهیونیستی سال‌هاست که با طرح این سخنان بیهوده، علیه ایران فضاسازی می کند. وی چنین مواردی را عملیات روانی دشمن دانست و افزود: هرگاه شرایط در منطقه و محیط بر صهیونیست‌ها تنگ و سخت می‌شود، این‌ عملیات‌ روانی و ادعاها را تشدید می کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ایران مطابق با موازین آژانس و پادمان کار می‌کند، تصریح کرد: هرگاه هر فعالیتی بخواهیم انجام دهیم، تنظیماتش را با آژانس برقرار خواهیم کرد و مطابق آن عمل می‌کنیم. در فرآیندهای طی شده در گذشته که همواره اینها یک نوع برتری جویی داشتند و سعی می‌کردند با جوسازی و عملیات روانی فشار حداکثری را بر کشور تشدید کنند در این‌ماه های اخیر با موفقیت مواجه نشدند و شکست خوردند.

صهیونیست‌ها نه تنها در این پروژه با اقبال مواجه نشدند که پیشرفت در تعاملات میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در حل‌وفصل بخشی از مسائل ادعایی پادمانی آن‌ها را بشدت عصبانی کرده‌است. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیروز با انتشار گزارشی اعلام کرد که دو پرونده پادمانی با ایران بسته شده و این مساله امیدها درباره تحولات مثبت در روند مذاکرات رفع تحریم‌ها را افزایش داده است.

گفتنی است عباس باقرپور سفیر جمهوری اسلامی ایران در وین ساعاتی پیش در واکنش به تعبیر وزیر امور خارجه اتریش درباره روابط راهبردی وین با تل‌آویو تصریح کرد: معرفی خود به عنوان شریک استراتژیک با ننگین‌ترین رژیم یک پیام دارد: "هیچ چیز جز منافع سیاسی مهم نیست، حتی اگر به قیمت گزاف انسانیت باشد"./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها