آیت‌الله فیاضی: عنوان غرب باید از تفکرات ما پاک شود

کد خبر: 1224889

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ما تا خودمان را پیدا نکنیم نمی‌توانیم به درستی زیست کنیم و عنوان غرب باید از تفکرات ما پاک شود و این‌ باعث می‌شود به اصل خود بازگردیم.

 آیت‌الله فیاضی:  عنوان غرب باید از تفکرات ما پاک شود

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ما تا خودمان را پیدا نکنیم نمی‌توانیم به درستی زیست کنیم و عنوان غرب باید از تفکرات ما پاک شود و این‌ باعث می‌شود به اصل خود بازگردیم.

آیت‌الله غلام‌رضا فیاضی نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری است و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در همایش تحریف ظالمانه(واکاری تحریف شخصیت امام خمینی) که شامگاه 11 خرداد در شهر قم برگزار شد، با بیان اینکه مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان تاکید کرده‌اند که تبری یک واجب فراموش شده است و در روایات معصومین (ع) نیز مکرر قید شده  کسی که ولایت ما را داشته باشد و تبری از دشمنان ما نداشته باشد، این ولایت سودی برای او نخواهد داشت گفت: بیش از 700 آیه در قرآن راجع به تبری وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به سه دسته  تقسیم کرد؛ دسته اول آیاتی که فلسفه تبری هستند یعنی اینکه چرا ما باید از کفار متنفر و بیزار باشیم.

آیت‌الله فیاضی با بیان اینکه دسته دوم آیاتی هستند که می‌گوید کفار متکبر هستند و فطرت انسان طوری است که از متکبرین نفرت دارد و نباید در کنار آن‌ها زیست، گفت: دسته سوم آیاتی است که می‌فرماید کافران کور و لال هستند؛ کدام انسان عاقلی دنبال این افراد می‌رود و از آن‌ها پیروی می‌کند. دسته بعدی آیاتی هستند که معتقدند کافران بهره‌ای از عقل و فهم نبرده‌اند؛ خدای متعال بر قلب این‌ها مهر زده که این‌ها منطق و عقل ندارند و گمراه هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این پرسش که آیا می‌شود مردم به سمت سمت کفاری بروند که قرآن این توضیحات را درباره آن‌ها داده‌ است و همواره تحت ولایت شیطان هستند و اقدامات آن‌ها همیشه در راستای اقدامات شیطان است، توضیح داد: کافران نمی‌توانند خیر مسلمین را بخواهند بدین جهت گاهی در ظاهر به دروغ قسم می‌خورند که خیرخواه هستند ولی قرآن معتقد است قسم‌ آن‌ها کذب است.

وی ادامه داد: قرآن در آیات دیگر معتقد است که کافران همواره به‌دنبال توطئه‌گری علیه مسلمانان هستند؛ اقداماتی که انجام می‌دهند الگوی خائنین و وعده‌هایشان همیشه کذب است. دشمنی این کافران از صدر اسلام در برهه‌های مختلف زمانی مشهود بوده است.

این استاد حوزه علمیه به دسته دوم از آیاتی اشاره کرد که می‌گوید از کافران اطاعت و پیروی نکنید و با بیان اینکه ما نباید به آن‌ها تمایل پیدا کنیم، گفت: این آیات ترغیب می‌کند که باید در مقابل کفار ایستادگی کرد و نباید کوتاه آمد. نباید در مقابل آن‌ها دعوت به صلح و سازش کرد. دسته سوم آیاتی هستند که شبهات منافقین را جواب می‌دهد، قرآن بهانه‌های افرادی که معتقد هستند برای رسیدن به سعادت نیازمند پیروی از کفار هستیم را پاسخ می‌دهد.

آیت‌الله فیاضی با اشاره به اینکه در صحیفه امام خمینی(ره) ذکر شده است که طی 5 دهه ابتدایی قرن گذشته، بدترین اوقات بر مملکتمان گذشته و کفار همه قشرها را به خدمت گرفته بودند و ما را از خود تهی کرده بودند، اظهار داشت: در ادامه صحیفه امام خمینی(ره) آمده است که آن‌ها با تبلیغاتشان ما را طوری غرب زده کردند که همه مفاخر خودمان از یادمان رفت و برای خودمان شأنی قائل نبودیم. مردم به تفکری رسیده و معتقد بودند برای همه امورات کشور باید وابسته به غرب باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان تصریح کرد: ما تا خودمان را پیدا نکنیم نمی‌توانیم به درستی زیست کنیم و عنوان غرب باید از تفکرات ما پاک شود و این‌ باعث می‌شود به اصل خود بازگردیم. امیدواریم این روح تبری درحدی در وجود ما قوی باشد که اسلام واقعی و راه معصومین(ع) لطمه و صدمه نبیند تا این انقلاب را بدست صاحب واقعی یعنی امام زمان(عج) بسپاریم./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها