ادعای حمایت رابرت مالی از جریان آزاد اطلاعات به مردم ایران با تحریم

کد خبر: 1225025

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز جمعه به وقت محلی در تداوم ادعاهای واشنگتن از مردم ایران مدعی شد که از جریان آزاد اطلاعات به ایرانیان با تحریم نهادهای درگیر در سانسور حمایت می‌کنیم و این بخشی از راهکار چند جانبه دولت بایدن است.

ادعای حمایت رابرت مالی از جریان آزاد اطلاعات به مردم ایران با تحریم

رابرت مالی (راب مالی) نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و مذاکرات کننده ارشد واشنگتن در گفت وگوهای غیرمستقیم با تهران در پی تحریم‌های جدید دولت بایدن علیه ایران، افزود: تحریم‌ها علیه نهادهای درگیر در سانسور تنها یکی از بخش‌های راهکار چند جانبه دولت بایدن برای حمایت از جریان آزاد اطلاعات به مردم ایران با توجه به کارزار بی‌سابقه اختلالات اینترنت از سوی حکومت این کشور است.

این مقام آمریکایی در تداوم سیاست‌های شکست خورده فشار حداکثری واشنگتن علیه تهران، ادعا کرد: ما همچنین به حمایت از توسعه و بهره برداری از ابزارهای ضد سانسور که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از جمله در ایران برای حفظ ارتباط خود از آنها استفاده می‌کنند، ادامه خواهیم داد.

رابرت مالی اضافه کرد: امروز ما با تحریم شرکت ابر آروان، یکی از حامیان اصلی شبکه ملی اطلاعات ایران اقدامات بیشتری را برای حمایت از دسترسی مردم ایران به اینترنت جهانی با توجه به اختلالات، سانسور و نظارت جمهوری اسلامی انجام دادیم.

این مقام وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: ابر آروان که یک شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی و شبکه ارائه محتوا است و چنین وانمود می‌کند یک شرکت فناوری نوپا، بی‌گناه و در حال رشد و ستاره درخشان اکوسیستم فناوری ایران است، اما این بسیار با واقعیت فاصله دارد.

رابرت مالی همچنین با طرح این ادعا که ابر آروان رابطه نزدیک و همکاری با وزارت اطلاعات و امنیت ایران دارد، ادامه داد: ابر آروان یکی از شرکای کلیدی وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در توسعه شبکه ملی اطلاعات است که اینترانت سانسور شده در سراسر ایران ارائه می‌دهد تا آسانتر ارتباط مردم ایران با اینترنت جهانی را قطع کند.

وی همچنین ادعا کرد: ابر آروان قراردادهایی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منعقد کرده است تا از طرف آنها اطلاعات را شنود کند. مقامات ایرانی می‌توانند تمام داده های سرورهای این شرکت را کنترل، سانسور و بر آنها نظارت کنند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در تداوم سیاست شکست‌خورده فشار حداکثری ضدایرانی خود روز جمعه اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی علیه دو شرکت و دو فرد مرتبط با ایران وضع کرده است.

به گزارش روز جمعه ایرنا، وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه خود نام یک شرکت فناوری در ایران و دو نفر از کارکنان ارشد آن و همچنین یکی از شرکت‌های تابعه آن را در امارات به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است.

آمریکا مدعی شد که این افراد و شرکت‌ها در «سانسور اینترنت» در ایران نقش دارند. شرکت ابر آروان و ۳ فرد و نهاد دیگر در ارتباط با آن به فهرست تحریم‌ها اضافه شده است.

دولت دموکرات جو بایدن به رغم شعار رویکرد دیپلماسی همچنان سیاست‌های فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ را در پیش گرفته و در پی حوادث اخیر ایران نیز به بهانه حقوق بشر، تحریم‌هایی را همگام با متحدان غربی خود اعمال کرده است.

دولت بایدن اگرچه اعلام کرده که هدفش تغییر نظام ایران نیست اما از آغاز تحولات داخلی اخیر در جمهوری اسلامی ایران، همسو با مخالفان تهران، عمل کرده و در واقع، پشت چهره اپوزیسیون به بهانه برآورده شدن خواسته‌های آنان به اسم مردم ایران، پنهان شده است.

غرب به رهبری آمریکا سوم آذرماه سال گذشته در ژنو سوئیس، قطعنامه‌ای را در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به بهانه ناآرامی‌های ایران، با عنوان آنچه «وضعیت حقوق بشر در ایران» خواند، به تصویب رساند که در پی آن، کمیته‌ای حقیقت یاب در این زمینه تشکیل شد.

دولت بایدن همسو با مخالفان جمهوری اسلامی ایران و با سوء استفاده از سازو کارهای بین المللی و سازمان ملل به اسم دفاع از حقوق زنان ایرانی، ۱۴دسامبر (۲۳ آذرماه گذشته)، پیش نویس قطعنامه خاتمه عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل را در شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل (اکوسوک) در نیویورک مطرح کرد که با ۲۹ رای موافق، ۸ رای مخالف و ۱۶ رای ممتنع به تصویب رسید و بدعت و رویه‌ خطرناکی را پایه گذاری کرد.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها