ساماندهی عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های خاص مجلس

کد خبر: 1225086

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به طرح خود مبنی بر اصلاح مواد ۱۹، ۴۳ و ۴۴ آیین نامه داخلی مجلس گفت: هدف از این طرح اصلاح نحوه عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های خاص و هیأت رئیسه مجلس است.

 ساماندهی عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های خاص مجلس

جعفر قادری نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح اصلاح مواد 19، 43 و 44 آیین نامه داخلی، اظهار داشت: این طرح به دنبال این است که نحوه عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های خاص از جمله اصل نود، آیین نامه داخلی و همچنین هیأت رئیسه مجلس را اصلاح کند.

وی افزود: هدف از بررسی این طرح مدیریت عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های خاص و هیأت رئیسه مجلس برای استفاده از حداکثر ظرفیت نمایندگان برای عضویت در این کمیسیون‌ها است.

نماینده شیراز در مجلس بیان کرد: در حال حاضر ما شاهد این هستیم که یک نماینده هم عضو هیئت رئیسه، یک کمیسیون تخصصی و کمسیون آیین‌نامه و هم در یک کمسیون موقت عضویت دارد که این عضویت در چند بخش باعث می‌شود که نماینده نتواند به وظایف خود به خوبی عمل کند؛ که هم اداره حجم کارها برای خود شخص دشوار است و هم اینکه باعث می‌شود نتوان به همه کارها به طور کامل برسد.

قادری اظهار کرد: این طرح به دنبال این است که عضویت نماینده‌ها در هیئت رئیسه، کمیسیون‌های تخصصی و ویژه ساماندهی شود و طبق آن اگر نماینده‌ای عضو هیئت رئیسه شد فقط امکان عضویت در یک کمسیون تخصصی را داشته باشد و در کمیسیون‌های ویژه دیگر عضویت پیدا نکند.

وی بیان کرد: در این طرح پیشنهاد شده که نماینده در یک یا نهایت 2 بخش مشغول فعالیت شود و همزمان در چند کمیسیون و هیئت رئیسه فعالیت نداشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: زمانی که یک نماینده در چند کمیسیون عضویت دارد امکان رسیدن به همه کارها را نداشته و عملا فقط عنوان عضویت در این کمیسیون‌ها را دارد.

قادری بیان کرد: در این طرح پیشنهاد شده که در صورت تصویب آن در کمیسیون آیین‌نامه و تایید آن در مجلس و شورای نگهبان، طرح مذکور در از دوره بعدی مجلس (مجلس دوازدهم) لازم‌الاجرا باشد.

سمیه محمودی سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس از تصویب کلیات این طرح در کمسیون متبوعش خبر داده بود.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها