میرتاج الدینی: امام خمینی چکیده همه امت و روزگار بود /رهبر انقلاب تداوم گر راه امام خمینی است

کد خبر: 1225254

نماینده مردم تبریز گفت: امام خمینی چکیده همه امت و همه روزگار در یک شخصیت و در یک لحظه بود.

 میرتاج الدینی: امام خمینی چکیده همه امت و روزگار بود /رهبر انقلاب تداوم گر راه امام خمینی است

حجت الاسلام محمد رضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس سخنران مراسم سالگرد ارتحال امام راحل (ره) در مرکز هرمزگان و در گلزار شهدای بندرعباس بود.

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به عظمت و شخصیت امام خمینی (ره)، او را چکیده همه امت و همه روزگار در یک شخصیت و یک لحظه دانست، عنوان داشت: استاد مرتضی مطهری در بیان ویژگی های امام، باور درونی، ایمان، یقین در عمل و باورمندی به مردم و عزم جزم را از ویژگی های امام راحل و حرکت او بر می شمرد و این حقیقتی برآمده از عنایت الهی بود.

نماینده مردم تبریز با تصریح بر این که دوران ستمشاهی، دورانی سراسر خفقان و تهدید برای مبارزه بود، گفت: امام در آن شرایط و در حالی که در ابتدای نهضت خود از کودکان در گهواره به سربازان آینده نهضت خود یاد کرده بود، روزهای تبعید را با ارتباط با مردم طی کرد و این مبارزه فراگیر هرگز خاموش نشد تا به انقلاب اسلامی شکوهمندی منتج شد که جهان را تحت تأثیر قرار داد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تداوم گر راه امام خمینی است

این نماینده مردم ادامه داد: 34 سال است که امام در میان ما نیست اما رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیروی از راه امام راحل تداوم بخش این مسیر است و پرچم عزت ملت ایران را در دست گرفته و با خردمندی، دشمن شناسی عمیق، تدبیر و شجاعت، پرچم این نهضت را در دست گرفته و به پیش می رود.

وی گفت: هیچ کس همچون رهبر معظم انقلاب اسلامی نمی توانست پرچم این انقلاب را در دست بگیرد و با همه وجودم بر این جمله باور دارم که هیچ کس همچون او امام را نشناخته و هیچ کس همچون او راه امام را حفظ نکرده و دیدیم که خیلی ها که خط امامی بودند، چگونه از خط امام و تفکرات امام فاصله گرفتند اما مقام معظم رهبری از همان روز اول جانشینی امام که خودشان نیز موافق نبودند، مورد اقبال و توجه مردم واقع شدند و از همان روز بر آرمان های امام تا به امروز استوار بوده اند و این راه با قدرت و با اتکای به مردم به پیش برده اند.

نماینده مردم تبریز با اشاره به دلایل مخالفت رهبری با پذیرش این جایگاه در جلسه خبرگان رهبری، این ویژگی آیت الله خامنه ای را نیز نشان شخصیت وزین و دلداده به خدا دانست و گفت: امام راحل نیز بر وجود شخصیت رهبری جامعه اسلامی در وجود ایشان تأکید داشتند و خدا نیز به او تفضل ویژه داشته و این مسؤولیت را همچون امام (ره) این نظام را اداره کرد و کشتی انقلاب را از کوران حوادث و فتنه های داخلی و خارجی به پیش می برد.

جریان های مقاومت محصول اندیشه امام خمینی (ره) است

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه به نقش و تأثیرات انقلاب اسلامی بر شکل گیری جریانات مقاومت در منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: اندیشه امام خمینی و راه او و اتکای فرزندانی رشید و با ایمان به مکتب او سبب زمین گیر شدن دشمنان در منطقه شده است و نمونه آن را می توانیم در حزب الله لبنان، در سوریه، عراق، یمن و ... ببینیم که چگونه با نگاه به حرکت امام (ره)، این جریانات مقاومت، در اوج آمادگی و نقش آفرینی فعال هستند.

میرتاج الدینی تأکید کرد: باورمندی به اندیشه شهادت و شجاعت در جنگ از کلیدواژه های مقاومت در منطقه است و اینها محصول مکتب امام خمینی (ره) است که به خوبی از سوی رهبری معظم انقلاب اسلامی پیگیری شده است.

وی از سید عباس موسوی به عنوان یکی از شاگردان امام راحل در حزب الله لبنان نام برد که با ایمان به خدا، به حزب الله قوام بخشید و وقتی از او پرسیده بودند که از تهدیدات صهیونیست ها نمی هراسی؟ گفته بود که من پیرو مکتب امام خمینی هستم که شهادت را سعادت می داند و مرگ پایان انسان نیست. این ها فرزندان مکتب امام راحل در عرصه های مقاومت هستند و نمونه های دیگری از آن را در دفاع مقدس و در قامت سروهای ایستاده ای سراغ داریم که در برابر تجاوز دشمنان با ایمان و قدرت ایستادند و جان خویش را نثار اسلام و ایران کردند.

پیروزی در دفاع مقدس محصول اندیشه و حکمت امام بود

میرتاج الدینی در ادامه، پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس را نیز محصول اندیشه و حکمت امام خمینی (ره) دانست و خاطرنشان کرد: نفوذ کلام امام و الهی بودن اندیشه و منش او سبب شد تا ملت ایران در برابر تجاوز دشمنان به جوشش درآید و بر توطئه آفرینی مستکبران غلبه کند.

وی تداوم انقلاب اسلامی را نیز در گروی توجه به اندیشه امام خمینی و نیز تداوم پیوند میان مردم و رهبری برشمرد و گفت: وصیت نامه سیاسی و الهی امام راحل پیش روی ما است و عمل به وصایای او می تواند در تمام مسیرها، راهگشای ما باشد.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها