واکنش جلال‌زاده به بازگشایی سفارت ایران در ریاض

کد خبر: 1225429

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس، با بیان اینکه ریاض و تهران دو پایتخت مهم جهان اسلام هستند، بازگشایی سفارت جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی تامین‌کننده منافع ایران، عربستان و منافع منطقه است.

واکنش جلال‌زاده به بازگشایی سفارت ایران در ریاض

وحید جلال زاده  در واکنش به انتشار خبری مبنی‌بر‌اینکه بازگشایی سفارت ایران فردا با حضور سفیر ایران در ریاض انجام خواهد شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران در دولت جدید به دنبال سیاست توسعه همسایگی است و همیشه علاقه مند به افزایش سطح روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با کشورهای دیگر خصوصاً کشورهای همسایه و اسلامی است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در تدبیری که در وزارت امور خارجه انجام گرفت روابط ما با عربستان سعودی نوسازی شد و همچنان این روند ادامه دارد ضمن اینکه قطعا بازگشایی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پایتخت این کشور سطح روابطمان را با عربستان افزایش خواهد داد و این موضوع به نفع کشورهای اسلامی و منطقه خواهد بود.

وی تصریح کرد: ما نتایج این اقدام را در آینده مشاهده خواهیم کرد چرا که ریاض و تهران دو پایتخت مهم منطقه و جهان اسلام هستند و اگر این دو کشور به هم نزدیک‌تر شوند و منافع یکدیگر را نیز درنظر بگیرند قطعا نفع آن به کشورهای منطقه و اسلامی خواهد رسید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: در چند ماه اخیر که روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی مراحل نوسازی را طی می‌کند، اثرات آن در منطقه و کشورهای اسلامی قابل مشاهده است.

 رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: امیدواریم که این مسیر در جهت بهبود روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی تداوم یابد چرا که قطعا منافع هر دو کشور را تامین خواهد کرد./

خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها