غریب‌آبادی: جمهوری اسلامی قطعا در اداره امور موفق عمل کرده است

کد خبر: 1225494

معاون قوه قضائیه گفت: اگر جمهوری اسلامی در اداره امور موفق عمل نمی‌کرد، تهدیدها و فشارهای دشمن نیز وجود نداشت، قطعا نظام جمهوری اسلامی مدل موفقی از نظامات سیاسی را به جهان معرفی کرده که دشمن برای متوقف کردن آن به تهدید و فشار اقتصادی دست می‌زند.

غریب‌آبادی: جمهوری اسلامی قطعا در اداره امور موفق عمل کرده است

معاون قوه قضائیه گفت: اگر جمهوری اسلامی در اداره امور موفق عمل نمی‌کرد، تهدیدها و فشارهای دشمن نیز وجود نداشت، قطعا نظام جمهوری اسلامی مدل موفقی از نظامات سیاسی را به جهان معرفی کرده که دشمن برای متوقف کردن آن به تهدید و فشار اقتصادی دست می‌زند.

کاظم غریب‌آبادی معاون قوه قضائیه عصر امروز در مراسم گرامیداشت شهدای قیام 15 خرداد که در گلزار شهدای محله مسگرآباد برگزار شد، اظهار کرد: قیام خونین 15 خرداد به این دلیل شکل گرفت که آمریکا و انگلیس بر مقدرات ایران تسلط داشته و پای اسرائیل به کشور باز شده بود، در این شرایط امام راحل به این نتیجه رسید که مسیر مبارزه و قیام، دیگر از طریق تذکر لسانی ممکن نیست و باید روش های مبارزه و مقابله با رژیم ستم‌شاهی متحول شود.

وی افزود: امام راحل با کمک و اتکا به نقش و قدرت مردم در مقابل رژیم شاهنشاهی و سیاست‌های شاه که باورهای دینی، مذهبی و فرهنگی مردم را هدف قرار داده بود ایستادگی کرد.

معاون قوه قضائیه ادامه داد: قیام 15 خرداد در راستای حمایت از باورها و فرهنگ دینی و مذهبی کشور رخ داد، این قیام ریشه در باورها و هنجارهای اسلامی و مذهبی دارد و این  امر موجب ماندگاری آن و نتیجه دادن آن در پیروزی انقلاب شد.

وی یکی از مهمترین ویژگی‌های این قیام را مردمی بودن آن اعلام کرد و افزود: در قیام 15 خرداد مردم وقتی مشاهده کردند که دین و مذهبشان به خطر افتاده و نفوذ و تسلط استکبار به کشور روز به روز افزایش می‌یابد، به صورت خودجوش وارد میدان شده و آن اتفاق بزرگ را رقم زدند.

غریب‌آبادی رهبری بی نظیر امام راحل را به عنوان دیگر عامل شکل گیری قیام 15 خرداد دانست و اظهار داشت: امام خمینی(ره) با آن صراحت بیان و شجاعت مثال زدنی و درک صحیحی از شرایط و تحولات حاکم بر جامعه داشند، با اتکا به قدرت مردم این حرکت را آغاز و تا به سرانجام رسیدن رهبری کرد.

وی تصریح کرد: مطرح شدن اسلام به عنوان یک مکتب، عامل دیگر شکل گیری قیام خونین 15 خرداد بود، مردم بر اساس اصول و ارزش های دینی و اسلامی حرکت خود را در ایام محرم و سوگواری سید و سالار شهیدان آغاز کردند و در این بین، نفش روحانیت و گروه‌های مذهبی بی‌نظیر است.

معاون قوه قضائیه مبارزه همزمان با استکبار خارجی و استبداد داخلی را از دیگر ویژگی‌های قیام 15 خرداد اعلام کرد و افزود: امام راحل به خوبی متوجه شد سرنگونی رژیم شاهنشاهی در سایه مبارزه همزمان با استبداد داخلی و استکبار خارجی میسر می‌شود چرا که این دو، دو روی سکه به استضعاف کشیده شدن ایران بودند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل گفت: امام خمینی(ره) با دو ویژگی بارز خداباوری و تکیه بر توان و قدرت مردم چه پیش از انقلاب و چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اساس نظام را پی‌ریزی کرد، اصولی که رهبری معظم انقلاب نیز همواره به آن تکیه و باور داشته اند.

غریب‌آبادی تأکید کرد: تحقق عدالت، استقلال و نفی وابستگی به قدرت‌های استکباری و پیشرفت سه کلید واژه انقلاب اسلامی است که تکیه بر آن رمز پیروزی انقلاب و استمرار آن در مقابله با هجمه دشمنان قسم خورده نظام است که همواره باید به آن‌ها پایبند بود.

معاون قوه قضائیه با اشاره به تلاش دشمن در ایجاد سد در برابر پیشرفت کشور با استفاده از تمام توان و قدرت گفت: اگر این انقلاب و نظام در اداره امور موفق عمل نمی‌کرد، قطعا این تهدیدها و فشارهای دشمن نیز وجود نداشت، قطعا نظام مقدس جمهوری اسلامی مدل موفقی از نظامات سیاسی را به جهان معرفی کرده که دشمن برای متوقف کردن آن به هر هجمه، تهدید و فشار اقتصادی دست می‌زند.

وی بیان کرد: امروز بسیاری از کشورهای استکباری تلاش دارند تا ایران را بار دیگر به خود وابسته کنند، کشوری که به قدرت‌های استکباری وابسته شد، دیگر اراده‌ای در مقدرات و امورات خود ندارد ولی تا زمانی که مردم از این انقلاب و نظام حمایت می‌کنند دشمن راه به جایی نمی‌برد.

غریب‌آبادی با اشاره به وجود برخی از مشکلات در جامعه خاطرنشان کرد: البته مشکلاتی نیز در کشور وجود دارد که بخشی از آن ریشه در مسائل داخلی و برخی دیگر ناشی از تحریم‌ها و فشارهای دشمنان قسم خورده نظام است، برای مقابله با این مشکلات لازم است تا تلاش مضاعف شود تا مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف به ویژه در مسائل اقتصادی و معیشت برطرف شود./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها