بازتاب رونمایی از موشک هایپرسونیک در رسانه‌های عرب‌زبان

کد خبر: 1225675

رونمایی از موشک هایپرسونیک «فتاح» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رسانه‌های عرب‌زبان منطقه و جهان بازتاب گسترده‌ای داشته است.

بازتاب رونمایی از موشک هایپرسونیک در رسانه‌های عرب‌زبان

 رونمایی از موشک هایپرسونیک «فتاح» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رسانه‌های عرب‌زبان منطقه و جهان بازتاب گسترده‌ای داشته است.

رسانه‌های عرب‌زبان منطقه و جهان یکی دیگر از دستاوردهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران را در سطح وسیعی بازتاب داده‌ و گزارش داده‌اند که صبح امروز موشک مافوق صوت «فتاح» جدیدترین دستاورد راهبردی نیروی هوافضای سپاه پاسداران با حضور آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران رونمایی شد.

پایگاه خبری میدل ایست عربی نوشت: موشک مافوق صوت «فتاح» آخرین دستاورد راهبردی نیروی هوافضای سپاه پاسداران که بُرد آن به ۱۴۰۰ کیلومتر می‌رسد با حضور رئیس جمهور ایران رونمایی شد.

این پایگاه خبری به قابلیت‌های فنی این موشک اشاره کرد و افزود: سرجنگی این موشک دارای یک موتور که با سوخت جامد کار می‌کند و یک نازل متحرک است که می‌تواند در همه جهات مانور دهد.

میدل ایست سرعت این موشک را مورد توجه قرار داد و نوشت: سرعت این موشک ۱۳ ماخ است.

خبرنگار شبکه الجزیره قطر در تهران نیز گزارش داد که سپاه پاسداران ایران امروز یک موشک بالستیک مافوق صوت با نام «فتاح» را در حضور سید ابراهیم رئیسی به نمایش گذاشت.

این شبکه قطری توان بالای کارشناسان داخلی در ساخت تجهیزات دفاعی را با اهمیت دانست و اضافه کرد که سپاه پاسداران ایران گفته است که این موشک بالستیک مافوق صوت توسط کارشناسان مرکز صنایع هوافضای سپاه پاسداران ساخته شده است.

الجزیره ادامه داد: این موشک که دارای موتور با سوخت جامد است می‌تواند با سرعت بالا در داخل و خارج جو پرواز کند. برد این موشک به ۱۴۰۰ کیلومتر و سرعت آن بین ۱۳ تا ۱۵ ماخ (واحد اندازه گیری سرعت) است و بر اساس اعلام کارشناسان نظامی ایران این موشک قادر به غلبه بر تمامی سامانه‌های پدافند هوایی دشمن است.

این شبکه قطری با اشاره به اینکه ایران برنامه موشکی خود به ویژه موشک‌های بالستیک را به رغم وجود مخالفت‌های آمریکا و نگرانی کشورهای اروپایی گسترش داده است، افزود: تهران تاکید کرده است که این برنامه صرفاً دفاعی و با هدف بازدارندگی است.

الجزیره افزود: پیشتر در مارس گذشته، سرلشگر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران اعلام کرد که کشورش یک موشک بالستیک را که قادر به هدف قرار دادن شناورهای متحرک نیروی دریایی است، با موفقیت آزمایش کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز به نگرانی صهیونیست‌ها از موفقیت ایران در ساخت موشک بالستیک مافوق صوت فتاح اشاره کرد و نوشت: رسانه‌های صهیونیستی امروز سه‌شنبه اعلام کردند که موشک مافوق صوت جدید که توسط ایران رونمایی شد پیامی برای رژیم اسرائیل است زیرا می‌تواند از سامانه‌های دفاع هوایی تل‌آویو عبور کند.

اسپوتنیک نوشته روزنامه «یدیعوت آحارونوت» را مورد توجه قرار داد و نوشت: به رغم تهدیدات ضمنی «اسرائیل» در خصوص احتمال حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران، تهران امروز (سه‌شنبه) موشک جدیدی را رونمایی کرد که مافوق صوت است و می‌تواند با سرعت فوق العاده از سامانه‌های پدافند هوایی عبور کند.

این خبرگزاری روسی در ادامه با اشاره به گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت درباره افزایش نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی از ساخت موشک فتاح نوشت: این موشک قادر است از سامانه‌های ضد موشکی آمریکا و رژیم صهیونیستی فرار کند.

در این گزارش به طور مشخص به ناتوانی سامانه گنبد آهنین رژیم اسرائیل در برابر این موشک اشاره شده و آمده است که این سامانه پدافندی قادر به توقف این موشک جدید نخواهد زیرا سامانه گنبدهای آهنین برای خنثی کردن موشک‌های دور برد و سرعت بالا ساخته نشده است و به همین منظور رژیم اسرائیل سامانه‌های دیگری مانند «مقلاع داوود» و «السهم» را توسعه داده است.

همچنین شبکه العربی دیگر رسانه قطری گزارش داد که جمهوری اسلامی ایران، اولین موشک بالستیک مافوق صوت خود با نام «فتاح» که دارای برد ۱۴۰۰ کیلومتر است را با موفقیت آزمایش و از آن رونمایی کرد.

العربی اضافه کرد: فتاح موشکی مافوق صوت با قابلیت عبور از پیشرفته‌ترین و توسعه یافته‌ترین سامانه‌های دفاعی است که می‌تواند سامانه‌های دفاع موشکی دشمن که از مهم‌ترین ابزارهای دفاعی است را هدف قرار دهد.

پایگاه خبری «صدی البلد» مصر در این باره نوشت: موشک مافوق صوت فتاح که امروز توسط ایران رونمایی شد، پیامی برای رژیم اسرائیل است زیرا می‌تواند از سامانه‌های دفاعی تل‌آویو عبور کند.

این پایگاه خبری اضافه کرد: رونمایی از این موشک در واکنش به تهدیدات اخیر رژیم اسرائیل مبنی بر احتمال حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران انجام شد و ابزار قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید.

شبکه «آی ۲۴» رژیم صهیونیستی هم در گزارش به رونمایی موشک بالستیک مافوق صوت فتاح پرداخت و افزود: موشک ایرانی فتاح بردی معادل ۱۴۰۰ کیلومتر دارد و سرعت بسیار بالا، قدرت مانور و مخفی شدن مقابل پدافند هوایی از ویژگی‌های بازر آن است.

این شبکه صهیونیستی با اشاره به اینکه این موشک می‌تواند امنیت رژیم صهیونیستی را تهدید کند، افزود: سرعت این موشک پیشرفته ۱۳ ماخ یا ۱۳ برابر سرعت صوت است.

رونمایی از موشک هایپرسونیک «فتاح» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که امروز با حضور آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان انجام شد، در سایر شبکه‌ها و رسانه‌های کشورهای منطقه بازتاب گسترده‌ای داشت./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها