گفتگوی «فردا» با ناصر ایمانی:

حکمرانی خوب می‌تواند در جامعه امیدآفرین باشد

کد خبر: 1226065

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: حکمرانی خوب در صورتی که درست اجرا شود خیلی می تواند در جامعه امیدآفرین باشد.

حکمرانی خوب می‌تواند در جامعه امیدآفرین باشد

گروه سیاسی فردا: جامعه امروز در معرض ایمان‌زدایی و امیدزدایی ابلیسی و نقشه شوم نظام سلطه هستند و در این میان امیدآفرینی در جامعه با حکمرانی خوب ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

ناصر ایمانی در گفتگو با فردا درباره لزوم امیدآفرینی برای جامعه با حکمرانی خوب گفت: حکمرانی خوب در صورتی که درست اجرا شود خیلی می تواند در جامعه امیدآفرین باشد اما در حال حاضر بزرگترین مانع پایه گذاری و اجرای درست حکمرانی خوب، رسوب برخی تفکرات متسلب، متحجر و فاقد آینده نگری است.

وی افزود: برخی افراد با وجودی که حتی مسئولیت در حکومت ندارند متأسفانه می توانند در تصمیم گیری ها اثرگذار باشند. آنها بدون درنظر گرفتن شرایط جامعه، خواست و مطالبه نسل جوان و جهان بینی کنونی مردم دیدگاه هایی را مطرح می کنند و تأکید دارند که فقط و فقط دیدگاه های خودشان درست است بنابراین اصرار دارند که تنها همین دیدگاه ها در جامعه به اجرا درآیند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: تا وقتی که این افراد با تفکرات سلبی تأثیرگذاری شان را از دست ندهند ما نمی توانیم حکمرانی خوب را پایه گذاری کنیم. البته پایه گذاری حکمرانی خوب مراحلی دارد و در حوزه های مختلف باید خط و مشی آن دنبال شود مثلا قوانین در بعضی بخش ها باید تغییر کند و مناسبات بین مردم و حکومت باید در بعضی حوزه ها اصلاح شود.

ایمانی با بیان اینکه ساده ترین بخش اجرایی حکمرانی خوب را قسمت سخت افزاری آن خواند و افزود: قسمت اصلی کار تفکری است که باید حاوی ایده های نو و تنظیم حکومت براساس مقتضیات زمان باشد. اگر به تاریخ انقلاب بنگریم، متوجه می شویم که مرحوم امام (ره) مستمراً در حال بازنگری و تنظیم ضوابط حکومت متناسب با شرایط روز بودند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها