آقای ظریف، این قلندران را می‌شناسید؟

کد خبر: 1226264

عیاران و قلندرانی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ابتدا در کمیته ناحیه ۹ و سپس در قالب «فدائیان اسلام» عازم جبهه آبادان شدند

آقای ظریف، این قلندران را می‌شناسید؟

عیاران و قلندرانی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ابتدا در کمیته ناحیه ۹ و سپس در قالب «فدائیان اسلام» عازم جبهه آبادان شدند، تحول را با ظهور امام تجربه کردند. آنان عمدتاً با هزینه شخصی، راه جبهه را در پیش گرفتند. در مقام جنگ‌آوری، البسه غیرنظامی از قبیل پیراهن آستین کوتاه، شلوار کردی و به یک پا گیوه و به پای دیگر چاروق داشتند. چون بنی صدر اساساً آنان را به حساب نمی‌آورد و اسلحه را از ایشان دریغ می‌کرد، صرفاً با سلاح‌های غنیمتی یا جنگ‌افزار‌های ژاندارمری و حتی گاه با قمه و چوب با دشمن تا بن دندان مسلح مواجه می‌شدند! اما همین فتیان آسمان‌جل، به اذعان بسیاری در شکست حصر آبادان نقش اساسی داشتند.

خواستم به آقای ظریف، آدرس شهید سید مجتبی هاشمی، شاهرخ ضرغام و همگنانش را داده باشم، که اگر قرار بود فقط به «امکانات» و «مقدورات» نظر کنند و «آرمان» و «آرزو» و «ایثار» را به کنجی نهند، نباید از خیابان شاپور سابق (وحدت اسلامی کنونی) قدمی به پیش می‌نهادند. انقلاب اسلامی از آغاز تا امروزش، که شش دهه را سپری کرده، با این رویکرد پیش آمده و متأثر از آن، به این مکانت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نایل شده است.

منبع: روزنامه جوان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها