نماینده مجلس: در تغییر ساعت کاری کارمندان، بانوان شاغل بیشترین آسیب را دیده‌اند

کد خبر: 1226865

عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه در تغییر ساعت کاری، زنان و مادران شاغل بیشترین آسیب را دیده‌اند، گفت: بانوانی که از شهرهای اطراف به مراکز استان می‌آیند باید ساعت ۴ صبح از خانه خارج شوند. آیا این ساعت خروج از خانه برای زنان مناسب است؟ یا در ساعت ۴ و ۵ صبح کدام مهد کودک برای پذیرش کودکان بانوان شاغل فعالیت دارد؟

نماینده مجلس: در تغییر ساعت کاری کارمندان، بانوان  شاغل بیشترین آسیب را دیده‌اند

زهرا شیخی در مورد مشکلات ایجاد شده در پی تغییر ساعت کاری کارمندان، گفت: نگاه توسعه ای و جلوگیری از هدررفت انرژی باید به گونه ای مدنظر قرار گیرد که پیشرفت و توسعه، خانواده محور باشد نه فرد محور و در کنار پیشرفت جامعه، پیشرفت خانواده هم مدنظر قرار گیرد، چراکه تا خانواده رشد، پیشرفت و آرامش نداشته باشد کشور هم توسعه و پیشرفت مطلوب نخواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه تصمیم گیران نظام اداری و اجرایی باید پیش از تصمیم گیری در مورد هر موضوعی از جمله تغییر ساعت کاری کارمندان تمامی جوانب و آسیب‌های آن را در نظر بگیرد، افزود: در تغییر ساعت کاری، زنان و مادران شاغل بیشترین آسیب را دیده‌اند. بانوانی که از شهرهای اطراف به مراکز استان می‌آیند باید ساعت 4 صبح از خانه خارج شوند. آیا این ساعت خروج از خانه برای زنان مناسب است؟ یا در ساعت 4 و 5 صبح کدام مهد کودک برای پذیرش کودکان بانوان شاغل فعالیت دارد؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم با انتقاد از اینکه هیچ تطابقی میان ساعت زمان شروع به کار ادارات و فعالیت مهدهای کودک وجود ندارد، ادامه داد: بسیاری از بانوان  شاغل هستند و از سویی برخی از آنها فرزند زیر 6 سال دارند که باید به مهد بروند اما تغییر ساعت کاری مشکلات عدیده ای را برای آنها ایجاد کرده است و بنابراین می طلبد نظام اداری و اجرایی در این موضوع تجدیدنظر کند و راهکار مناسب برای مشاغل مختلف تعریف کند که  از هدر رفت انرژی جلوگیری  و  آرامش جامعه تامین شود./خانه ملت

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها