استقبال رسمی مادورو از رئیسی در کاخ «میرافلورس»

کد خبر: 1226987

رئیس جمهور کشورمان در کاخ ریاست جمهوری کاراکاس مورد استقبال رسمی همتای ونزوئلایی خود قرار گرفت.

 استقبال رسمی مادورو از رئیسی در کاخ «میرافلورس»

رئیس جمهور کشورمان در کاخ ریاست جمهوری کاراکاس مورد استقبال رسمی همتای ونزوئلایی خود قرار گرفت.

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور عصر دوشنبه به‌وقت محلی در کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا «میرافلورس» مورد استقبال رسمی «نیکولاس مادورو» همتای «ونزوئلایی» خود قرار گرفت.

در این مراسم جمعی از اقشار مختلف مردم کاراکاس نیز حضور داشتند و در بدو ورود رئیس جمهوری اسلامی ایران به کاخ ریاست‌جمهوری با در دست داشتن پرچم‌های ایران و ونزوئلا از آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت عالی‌رتبه همراه استقبال کردند.

در این مراسم، پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور و ثبت عکس یادگاری، روسای جمهور ایران و ونزوئلا اعضای هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور را به یکدیگر معرفی کردند. در حین نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران جمعی از کودکان و نوجوانان ونزوئلایی سرود ملی کشورمان را با زبان فارسی همخوانی کردند.

پس از برگزاری مراسم استقبال رسمی، روسای جمهور ایران و ونزوئلا ابتدا دیداری خصوصی با یکدیگر خواهند داشت و سپس نشست و مذاکرات هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور را برگزار خواهند کرد./تسنیم

رئیسی

 اهدای تاج گل و ادای احترام رئیسی به مقبره «سیمون بولیوار»

در اولین بخش از برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور به «ونزوئلا»، آیت‌الله رئیسی با اهدای تاج گل به مقبره «سیمون بولیوار» ادای احترام کرد.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در صدر یک هیأت عالی‌رتبه که بامداد امروز (دوشنبه، 22 خرداد) در جریان سفرش به منطقه آمریکای لاتین، در اولین مقصد سفرش به کشور ونزوئلا سفر کرده است، با حضور در مقبره رهبر انقلاب‌های آزادی‌بخش آمریکای لاتین، با اهدای تاج گل به مقام این سیاستمدار فقید ونزوئلایی ادای احترام کرد.

بر همین اساس، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران ساعاتی پیش در صدر یک هیأت عالی‌رتبه وارد کاراکاس پایتخت ونزوئلا شده است.

قرار است «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا تا ساعتی دیگر از رئیس‌جمهور کشورمان در کاخ ریاست‌جمهوری این کشور موسوم به «کاخ میرافلورس»  استقبال کند. پس از این دیدار نیز، ملاقات خصوصی رؤسای جمهور و مذاکرات مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور برگزار خواهد شد.

در جریان این سفر علاوه بر گفت‌وگوهای مشترک میان هیئت‌های عالی‌رتبه و مذاکرات خصوصی رؤسای جمهور، اسناد مهم همکاری‌های دوجانبه ایران و «ونزوئلا» به امضای مقامات دو کشور خواهد رسید.

همچنین، دیدار و گفت‌وگو با رئیس و رؤسای کمیسیون‌های مجلس ملی ونزوئلا و نشست با فعالان اقتصادی و بازرگانان ایران و ونزوئلا بخشی از برنامه‌های رئیس‌جمهور در سفر به این کشور است.

«نیکاراگوئه» و «کوبا» مقاصد بعدی سفر رسمی رئیسی به منطقه آمریکای لاتین هستند.

وزرای دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امور خارجه، نفت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهداشت و درمان، رئیس‌جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند.

همخوانی جالب سرود ملی جمهوری اسلامی ایران توسط تشریفات ونزوئلا

استقبال رسمی از رئیس جمهور در کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها