واکنش کاخ سفید به سفر رئیس جمهور ایران به ونزوئلا / با اسرائیل مشورت می‌کنیم

کد خبر: 1227003

«جان کربی»، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در جریان نشست خبری خود با خبرنگاران، در واکنش به سفر رئیس جمهور ایران به آمریکای لاتین گفت: «ما مسلماً نگران رفتار بی ثبات کننده ایران هستیم و به انجام تمهیدات برای مقابله با این رفتار ادامه خواهیم داد.»

واکنش کاخ سفید به سفر رئیس جمهور ایران به ونزوئلا / با اسرائیل مشورت می‌کنیم

مقام ارشد شورای امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه آمریکا روی «فعالیت‌های ثبات‌زدای» ایران متمرکز شده، از واکنش مستقیم به سفر رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران به آمریکای لاتین امتناع کرد.

 «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه دوشنبه گزارش‌ها درباره گفتگو با ایران و احتمال توافق موقت را تکذیب کرد.

کربی طی نشست خبری در کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم جعلی صهیونیستی مبنی بر پایبند نبودن تل‌آویو به هرگونه توافقی بین آمریکا و ایران، گفت: «ما با اسرائیل مشورت بسیار بسیار نزدیکی داریم».

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی کاخ سفید، وی در این‌باره توضیح داد: «شما می‌دانید که برت مک‌گورک، هماهنگ‌کننده امور خاورمیانه [در کاخ سفید] چندی پیش در منطقه بود و با مقام‌های اسرائیلی دیدارهایی داشت. ما از نزدیک با آنها مشورت می‌کنیم».

این مقام شورای امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه واشنگتن و تل‌آویو نظر مشترکی درباره «رفتار و تهدیدهای بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه» دارند، اظهار داشت: «من بار دیگر گزارش‌های رسانه‌ها در مورد حصول توافق یا عدم توافق [با ایران] را تایید نمی‌کنم».

کربی در این‌خصوص ادامه داد: «ما بر فعالیت بی‌ثبات‌کننده [ایران] متمرکز شده‌ایم و این فعالیت‌ها در حوزه‌های زیادی هستند، نه فقط جاه‌طلبی‌های هسته‌ای، بلکه افزایش توانمندی موشکی بالستیک، روابط نظامی روزافزون با روسیه، حمایت از روسیه در اوکراین، مزاحمت برای کشتی‌ها و شناورها، حمایت از شبکه‌های تروریستی در منطقه».

وی ضمن تاکید بر گفتگوی همیشگی آمریکا با رژیم تروریست صهیونیستی درباره ایران، گفت: «ما دیدگاه مشترکی در مورد این تهدیدها داریم. اسرائیلی‌ها می‌توانند برای خودشان درمورد اینکه چگونه با تهدید [ایران] مقابله می‌کنند صحبت کنند. تنها کاری که می‌توانم انجام دهم این است که به شما بگویم در حال چه کاری هستیم».

این مقام آمریکایی درباره برنامه سفر آیت‌الله دکتر «سید ابراهیم رئیسی»‌ رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران به ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا نیز اظهار داشت: «ما به کشورهای این منطقه یا هیچ کشور دیگری نمی‌گوییم که با چه کسی معاشرت کنند یا با چه کسی صحبت کنند یا به چه کسی اجازه دیدار بدهند. ما بر منافع امنیت ملی خود در منطقه متمرکز هستیم».

بر این اساس، کربی در واکنش به اصرار خبرنگار مبنی بر اینکه آیا آمریکا نگران حضور رئیس جمهور ایران در آمریکای لاتین است یا خیر، تصریح کرد:‌ «من نمی‌توانم درباره دستورکار آنها صحبت کنم یا اینکه او چه می‌کند یا با چه کسی قرار است ملاقات داشته باشد. اینکه آیا ما نگران رفتار بی‌ثبات‌کننده ایران هستیم، بله مطمئن باشید که [نگران] هستیم و اقداماتی را برای کاهش این رفتار انجام داده و خواهیم داد»./ فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها