گفتگوی «فردا» با علی یوسف‌پور

کاهش قیمت‌ها بیشتر نتیجه توافقات بین‌المللی است/ امیدواریم دولت بتواند بهتر از فرصت‌ها استفاده کند

کد خبر: 1227070

فعال سیاسی اصولگرا گفت: ارزانی‌های اتفاق افتاده بیشتر ماحصل دستاوردها در حوزه سیاست خارجی است انشاءالله دولت آقای رئیسی بتواند از این فرصت ها بهتر استفاده کند.

کاهش قیمت‌ها بیشتر نتیجه توافقات بین‌المللی است/ امیدواریم دولت بتواند بهتر از فرصت‌ها استفاده کند

گروه سیاسی فردا: از ابتدای دولت این نقد مطرح بود که اعضای تیم اقتصادی با هم هماهنگ نیستند. از سال گذشته تا به امروز قریب به 7 عضو این تیم شامل وزیر کار، وزیر راه و شهرسازی، رئیس کل بانک مرکزی، وزیر جهادکشاورزی، وزیر صمت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون اقتصادی رئیس جمهور تغییر کردند و حالا شاهد کاهش قیمت ارز، مسکن و خودرو در بازار هستیم. برخی این موضوع را به برنامه ریزی دولت و هماهنگ تر شدن اعضای تیم اقتصادی دولت مربوط می دانند و در مقابل برخی کارشناسان دیگر نیز معتقدند گشایش ها در حوزه سیاست خارجی عامل این کاهش قیمت ها شده است.

علی یوسف پور در گفتگو با خبرنگار فردا درباره آثار و نتایج تغییر اعضای تیم اقتصادی دولت گفت: از همان سال اول خیلی از دلسوزان اعلام می کردند که اعضای تیم اقتصادی دولت ناهماهنگ هستند. اگر آقای رئیسی همه اعضای تیم اقتصادی خود را همچون آقای علی آبادی وزیر پیشنهادی صمت انتخاب می کرد، قطعا امروز دولت کارنامه قوی تری در حوزه اقتصادی برای ارائه داشت.

وی با بیان اینکه از نتایج و آثار تغییرات صورت گرفته در ترکیب تیم اقتصادی دولت برمی آید که اعضا با هم هماهنگ تر شده باشند، افزود: البته وزیر اقتصاد نیز از گزینه های جدی تغییر محسوب می شود و انتظار می رود آقای رئیسی به این موضوع توجه کند.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: در مجموع به نظر می آید که هماهنگی ها بین تیم اقتصادی بهتر شده است اما باید منتظر بود و دید چه کسی برای وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد می شود یا آیا تغییرات دیگری نیز در پیش است یا خیر.

وی درباره ارتباط تغییر اعضای تیم اقتصادی دولت با کاهش قیمت ها در بازار طلا، خودرو، مسکن و ارز افزود: خیلی تأثیر نداشت و معتقدم این کاهش قیمت ها بیشتر نتیجه توافقات بین المللی است. البته اگر وزرای قوی تری در دولت باشند بهتر می توانند از فرصت این توافقات استفاده کنند اما اگر فضای بین المللی به نفع ما باشد اما وزرا ضعیف باشند قطعا ما نمی توانیم از این فرصت استفاده کنیم.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: از سال گذشته تا به امروز ارزش پول افغانستان قریب به 20 درصد افزایش یافته است حال آنکه کشوری جنگ زده است و طالبان بر آن حکومت می کند. حال این سئوال باقی است که چطور ایران با این حجم از صادرات و ظرفیت های اقتصادی چنین وضعیت اقتصادی را تجربه می کند.

یوسف پور با بیان اینکه دولت باید تصدی گری هایش را واگذار کند، افزود: در مجموع ارزانی های اتفاق افتاده بیشتر ماحصل دستاوردها در حوزه سیاست خارجی است انشاءالله دولت آقای رئیسی بتواند از این فرصت ها بهتر استفاده کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها