نظرات نمایندگان مجلس درباره لایحه برنامه هفتم توسعه

کد خبر: 1227950

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از دلایلی که باعث شد برنامه هفتم با تاخیر، تقدیم مجلس شود این بود که در این برنامه تلاش شده است که به سیاست های کلی نظام و رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه ویژه ای شود و بر مبنای آن، برنامه هفتم تنظیم شود.

نظرات نمایندگان مجلس درباره لایحه برنامه هفتم توسعه

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از دلایلی که باعث شد برنامه هفتم با تاخیر، تقدیم مجلس شود این بود که در این برنامه تلاش شده است که به سیاست های کلی نظام و رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه ویژه ای شود و بر مبنای آن، برنامه هفتم تنظیم شود.

سید کریم حسینی  درباره ویژگی های لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: از ویژگی‌های برنامه هفتم که  آن را از برنامه های توسعه قبلی، متمایز کرده این است که در بررسی برنامه هفتم توسط دولت، توجه ویژه ای به مسائل و مشکلات کشور شده است و محورهای این برنامه، مطابق با اولویت های مهم کشور، تنظیم شده است.

وی بیان کرد: توجه به سیاست های کلی نظام، از اولویت های مهم برنامه هفتم است و یکی از دلایلی هم که باعث شد برنامه هفتم با تاخیر تقدیم مجلس شود این بود که در این برنامه تلاش شده است که به سیاست های کلی نظام و رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه ویژه ای شود و بر مبنای آن، برنامه هفتم تنظیم شود.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی، افزود: همچنین در این برنامه به مسائلی از جمله ساماندهی وضعیت اداری کشور و بهبود وضعیت اقتصادی در کشور، نگاهی ویژه شده است، این ویژگی ها باعث شده است که برنامه هفتم از برنامه‌های توسعه قبلی، منحصر به فردتر و بهتر باشد.

بانکی پورفرد:تمام منویات رهبری در لایحه برنامه هفتم توسعه لحاظ شد

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره برنامه هفتم توسعه و نقاط قوت آن پرداخت.

امیر حسین بانکی پور فرد در گفت وگو با ایسنا، درباره نقاط قوت و ضعف برنامه هفتم توسعه گفت: اولین برنامه هفتم توسعه که قبل از عید ارسال شد اصلا رضایت بخش نبود زیرا بخش زیادی را سیاست هایی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کرده بودند را در برنامه لحاظ نکرده بودند.

وی در ادامه بیان کرد: در رویکرد جدید در برنامه هفتم توسعه، فصل بندی ها بر اساس منویات مقام معظم رهبری انجام شده است و اصلاح قالبی در آن انجام شده است ولی باز هم از نظر محتوایی هنوز برنامه هفتم توسعه غنای لازم را پیدا نکرده است.

وی توضیح داد: به طور ویژه در بحث قانون جوانی جمعیت با گروه قبلی تدوین کننده برنامه هفتم مشاجره داشتیم  و تمام مباحث مربوط به جمعیت در این برنامه حذف شده بود. گروه جدید چند مورد را درباره جمعیت در برنامه هفتم توسعه قید کرده اند ولی باز هم ضعیف است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس توضیح داد: اصلاحات لازم را به آنها اعلام کرده ایم که در این برنامه قید کنند. به عنوان مثال بر اساس منویات رهبری و قانون نرخ باروری باید به ۲.۵ برسد ولی این مسئله انجام نشده بود و به آنها اعلام کردیم که چه اصلاحاتی انجام دهند.

وی توضیح داد: پیشنهادهایی برای تقویت بخش فرهنگی و بخش آموزش و پرورش برنامه هفتم توسعه اعلام کرده ایم ولی هنوز از نتایج آن بی اطلاع هستیم.

بانکی پور تاکید کرد: اتفاق مبارکی که در برنامه هفتم توسعه به وقوع پیوست این بود که از نظر شکلی و فصل بندی به اصول سیاستی رهبر معظم انقلاب توجه شد.

فیروزی: در تنظیم لایحه برنامه هفتم به حوزه فرهنگ و آموزش کشور، توجه ویژه‌ای شده است

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، گفت: در تنظیم برنامه هفتم تلاش شده است که به حوزه فرهنگ و آموزش در کشور، توجه ویژه‌ای شود.

حجت‌الله فیروزی در گفت‌وگو با ایسنا درباره ویژگی های لایحه برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: در تنظیم برنامه هفتم تلاش شده است که به حوزه فرهنگ و آموزش، توجه ویژه‌ای شود چرا که ما تاکنون شش برنامه توسعه را پشت سر گذاشته ایم ولی هنوز در حوزه فرهنگ و آموزش کشور، مشکلات فراوانی داریم.

وی بیان کرد: همچنین در برنامه هفتم، موضوع تولید ارزیابی شده است و کمبودها و مشکلات موجود در این حوزه، سنجیده و راه حل های آن قرار داده شده است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، افزود: در تنظیم برنامه هفتم، به عدم خام فروشی در حوزه معدن، کشاورزی و... توجه ویژه‌ای شده است چراکه خام فروشی در کشور، باعث قطع زنجیره تولید و ضرر به سرمایه های موجود در کشور خواهد بود.

فیروزی در  پایان بیان کرد: تلاش شده است که برنامه هفتم به صورتی نوشته شود تا یک آسیب شناسی صورت گیرد و علت عدم اجرای برنامه های توسعه قبلی را بررسی کند و راه حل مناسبی برای رفع آن مشکلات قرار دهد.

صباغیان: در لایحه برنامه هفتم به بخش کشاورزی و صنعت توجه شده است

نماینده مردم ابرکوه، بافق، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی، گفت: در تنظیم لایحه برنامه هفتم به بخشهای کشاورزی، صنعت و معدن توجه شده است و در این راستا برنامه های مناسبی قرار داده شده است.

محمدرضا صباغیان بافقی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص ویژگی های برنامه هفتم اظهار داشت: همچنین قابلیت اجرایی بودن برنامه هفتم بسیار مهم است، برنامه هایی مانند برنامه ششم که در گذشته نتوانستند از نظر اجرایی موفق عمل کنند، باید به عنوان تجربه ای محسوب شوند تا دیگر برنامه های توسعه، به این صورت تنظیم نشوند و قانون گذاری ما در کشور باید به گونه ای باشد که در آن، به ظرفیت ها و توانمندی های کشور توجه ویژه‌ای شود.

نماینده مردم ابرکوه، بافق، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی، افزود: تلاش ما بر این خواهد بود که برنامه هفتم، به گونه ای عمل کند که در کشور، کارها به مردم سپرده شود و دولت، بیشتر امور را به دست مردم بسپارد، اگر این موضوع صورت گیرد، ما می توانم در همه زمینه ها در کشور، موفق شویم.

دهقانی: لایحه برنامه هفتم با توجه به اهداف سیاست‌های کلی نظام تنظیم شده است

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت تلاش کرده است که برنامه هفتم، با توجه به اهداف سیاست های کلی نظام تنظیم شود.

الهویردی دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ درباره ویژگی های لایحه برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: در تنظیم لایحه برنامه هفتم، به حوزه صنعت، اشتغال، تقویت ارزش پول ملی، دلار زدایی، یورو زدایی، رشد تولید و مهار تورم توجه ویژه ای شده است.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی، افزود: تلاش شده است که در تنظیم لایحه برنامه هفتم، به توسعه معادن که یکی از پتانسیل‌های خوب کشور است و همچنین توسعه زیرساخت های حمل و نقل در کشور، توجه شود.

دهقانی در پایان بیان کرد: روابط دیپلماسی موثر و رفع مشکلاتی که در سالهای گذشته داشتیم نیز از جمله مواردی هستند که در تنظیم برنامه هفتم به آنها توجه شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها