«مثلث‌آنلاین» : گام بعدی؛ ایالات متحده اسلامی

کد خبر: 1228258

یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: ارتباط مجدد ایران و عربستان پایانی بود بر ائتلاف عربی-عبری-غربی که هدایتش دست آمریکا قرار داشت.

«مثلث‌آنلاین» : گام بعدی؛ ایالات متحده اسلامی

 

«فردا نیوز» - ارتباط ایران و عربستان در وضعیت خوبی به سر می‌برد و دو کشور بعد از حدود هفت سال بار دیگر روابط خود را از سرگرفتند. حالا پرسش آن است که این ارتباط مجدد چه تأثیرات پسینی دارد؟

حسین کنعانی‌مقدم، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «باتوجه به مقدماتی که با حضور آقای شمخانی، نماینده چین و نماینده عربستان فراهم شد، توافقنامه‌ای امضا شد که بر اساس آن طبق جدول زمان‌بندی سفارت‌ها باید می‌شد که دیدیم سفارت ایران در عربستان باز شد و سفارت عربستان در ایران هم باز می‌شود. به نظر می‌رسد ارتباط مجدد ایران و عربستان پایانی بود بر ائتلاف عربی-عبری-غربی که هدایتش دست آمریکا قرار داشت و تیر خلاصی به طرح‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی بود».

او ادامه داد: «در سفر اخیر آقای بن‌فرحان به ایران دیدم که توافقنامه میان دو کشور فقط روی کاغذ نبود و دارد عملیاتی می‌شود. وزیر خارجه عربستان هم از مردم فلسطین حمایت کرد و ابراز امیدواری کرد که ایران به عنوان کشوری اسلامی در ائتلاف کشورهای اسلامی شرکت کند».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «اکنون می‌شود گفت که کشورهای مسلمان با همراهی ایران در آستانه تشکیل یک ائتلاف همه‌جانبه در برابر اتحادیه اروپا و آمریکا هستند و می‌شود گفت که گام بعدی تشکیل ایالات متحده اسلامی است».

کنعانی‌مقدم در پایان گفت: «ایران می‌تواند در این ائتلاف نقش بسیار مهمی داشته باشد و اگر بازار مشترک میان کشورهای اسلامی راه بیفتد و حتی اتحادیه کشورهای مسلمان با پول واحدی مبادله کنند، عملا نقش آمریکا و غربی‌ها در منطقه از بین می‌رد و دیگر منطقه حیاط‌خلوت غربی‌ها به ویژه آمریکا نخواهد بود».

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها